Абитебул: Ще има абсолютно равенство между Танак и Нювил
До началото на сезон 2024 в Световния рали шампионат (WRC) остава по-малко месец, а прогнозите за това кои ще са фаворите за титлата са ясни. Това са Елфин Еванс и съотборниците в Хюндай Тиери Нювил и Ойт Танак.
От тримата само Танак е печелил титлата, през 2019 с Тойота, а сега ще се опита да го стори и с Хюндай. Корейският производител все още не е печелил титлата при пилотите, а 2024 година се очертава като златен шанс това да се промени.
Абитебул стана и президент на Хюндай Моторспорт
Както е известно догодина Кале Рованпера ще кара с ограничена програма, което означава, че Танак и Нювил практически ще трябва да се борят със само един пилот на Тойота за титлата в лицето на Еванс. На фона на тези очаквания ръководителят на Хюндай Сирил Абитебул, за когото сезон 2024 ще е вторият начело на тима, още веднъж заяви, че Танак и Нювил ще бъдат с абсолютно равен статут и няма да има пилот №1, поне в началото на сезона. Французинът все пак не изключи възможността все пак да има заповеди от бокса в даден момент от годината.
Рованпера обясни защо избра да кара с ограничена програма през 2024 година
„Когато сезонът започне ще има абсолютно равенство с частите, информацията, възможностите, правата и привилегиите на двамата водещи пилоти (Нювил и Танак). Третата колата (която ще се дали от Дани Сордо, Андреас Микелсен и Есапека Лапи) ще има ясната мисия да ги подкрепя и двамата.„Определили сме момент от сезона, няма да казвам кога е той, когато ще преразгледаме ситуацията. Тогава може да има промяна на вътрешните разпоредби и пилотите са наясно с това“, обясни Абитебул.
Танак е окуражен от първия си тест с Хюндай
Французинът не изключва възможността между Танак и Нювил да има напрежение, каквото имаше и при първото им партньорство в Хюндай (2020-2022). Той обаче смята, че двамата ще си бъдат полезни един на друг в битката за титлата.
Нова точкова система в WRC за 2024 година
„Мисля, че това е хубав проблем, който ние имаме. Бих предпочел да имам двама пилоти срещу един и да се справям с последствията, вместо един срещу двама или повече. Доста пъти тази година Тиери беше сам срещу Кале, Елфин, Себастиен (Ожие) и му беше трудно.„Да, и през 2024 ще бъде трудно, защото ще имаме конкуренция вътре в отбора, но смятам, че за един пилот е успокояващо, когато знае, че не само той трябва да се бори от името на един отбор. На моменти тази година усещах, че напрежението идва твърде много за Тиери и това беше причината за част от грешките му.„Ще има напрежение, ще има конфликт и аз още сега се опитвам да реша тези неща. Няма да чакам до Монте Карло или по-късно през сезона, за да дискутирам нашата стратегия. Мисля, че всичко може да се предотврати, ако водим разговори извън обстановката на ралитата. Като цяло смятам, че тази година ще сме по-добри“, обясни бившият шеф на отбора на Рено във Формула 1.
Сезон 2024 в Световния рали шампионат стартира в последния уикенд на януари с традиционното рали „Монте Карло“. През тази година състезанието се връща в Гап, след като през последните две беше базирано в Княжеството, но липсата на зимни условия по отсечките наложи връщането по-насевер във Франция.