Бившият шеф на отбора на Рено във Формула 1 Сирил Абитебул ще заема позицията на президент на Хюндай Моторспорт, обявиха от корейския производител.
Французинът се присъедини към Хюндай в началото на годината, поемайки управлението на отбора в Световния рали шампионат (WRC). Догодина той ще продължи да води отбора, но и ще отговаря за програмите на Хюндай в останалите шампионати, в които марката се състезава. На поста президент на Хюндай Моторспорт Абитебул ще замени Шон Ким, който е президент от април 2022 насам, но е решил да се оттегли в края на годината.
„Първо искам да благодаря на Шон Ким, че ме взе в Хюндай Моторспорт и на Хюндай за доверието, което ми оказват с тази нова позиция. Ние имаме ясни цели в категориите, в които се състезаваме.
„Ние също така имаме задачата да трансформираме Хюндай Моторспорт, за да бъде отразена и еволюцията на компанията Хюндай и да продължим да бъдем релевантна платформа за нашите продукти с бранда N. Ние знаем, че има работа за вършене, но ние разполагаме с отдаден и талантлив екип, който аз ще се опитам да водя със същите ценности и уважение, с които го правеше Шон по време на своето ръководство“, заяви Абитебул.
Абитебул: Хюндай може да е като Ред Бул, а Ойт – като Макс!
„Преди само 12 месеца имах честта да приветствам Сирил в семейството на Хюндай, а днес му предавам позицията на президент. Хюндай Моторспорт беше като семейство за мен през тези две години. А сега поемам нови предизвикателства. Правя това, знаейки, че компанията е в ръцете на един уважаван ръководен екип, който ще може натиска здраво в предстоящите сезони. В Алзенау има страхотен талантлив екип и знаем, че бъдещето включва много успехи“, каза Ким.
Хюндай: Искаме да направим живота на Тойота по-труден
През 2024 година Хюндай ще има може би своя най-добър шанс да спечели пилотската титла в WRC. Корейският производител ще разчита на Тиери Нювил и Ойт Танак, които ще карат с пълни програми, а Есапека Лапи, Дани Сордо и Андреас Микелсен ще си делят третата кола.
Официално: Микелсен се връща в Хюндай
Догодина Нювил и Танак ще се състезават срещу отслабения тим на Тойота, който реално ще има само един пилот, който да се бори за титлата. Това ще е Елфин Еванс, тъй като Кале Рованпера ще кара с ограничена програма през следващия сезон.
Снимки: Imago