Ойт Танак се завръща в Хюндай за сезон 2024 в Световния рали шампионат (WRC) след една година в екипа на М-Спорт.
Световният шампион за 2019 година вече направи своя първи тест с i20 в подготовката си за рали „Монте Карло“, с което ще започне следващата кампания в края на януари. Въпросните изпитания се проведоха на тежки пътища в Южна Франция, а след тях естонецът заяви, че е много доволен от развитие на автомобила на Хюндай спрямо края на 2022 година, когато той напусна корейския производител.
Танак ще направи тест с Хюндай през декември
„Беше тежък тест на пътища, подобни на тези в „Дакар“, за да проверим издръжливостта на колата. Всъщност навъртяхме много километри. Много съм доволен. Тези условия бяха като за „Сафари“ (третият кръг за сезона), така че беше тежко.
„По колата определено има доста промени. Отвън си личи, че аеродинамиката е по-различна. Отборът не е използвам много (хомологационни) жокери, но някои части са с различни форми и работят по-добре.
„Колкото до настройките, не бих казал, че те са много по-различни от това, което използвахме преди. Но определено са по-прецизирани. Като цяло бих казал, че още от първото минаване усещането беше добро и можех да натискам“, коментира Танак.
През 2024 година той би трябвало да бъде един от основните претенденти за титлата заедно със съотборника си Тиери Нювил и дуото на Тойота – Елфин Еванс и Такамото Кацута. А на фона на окуражителния тест Танак заяви, че няма никакви притеснения преди началото на новия сезон.
Латвала: С Танак в Хюндай ще ни е по-трудно
„През 2022 имахме технически проблеми и други лимитации, но още тази година се видя, че колата е на много по-високо ниво. В началото на 2022, с почти нулево развитие, колата беше доста сложна за каране. Но за една година те се подобриха много и този сезон бяха много силни.
„Тук имат нужните умения и знаят как да подобрят колата. Ако знаеш точно какво да правиш реално няма ограничения. Хората знаят какво да направят, но просто имат нужда от време“, обясни естонецът.
Официално: Микелсен се връща в Хюндай
Освен него и Нювил пилоти на Хюндай през 2024 година ще бъдат още Есапека Лапи, Дани Сордо и Андреас Микелсен. Тримата ще си делят третата кола на корейския тим като Лапи ще кара в състезанията на сняг и бърз макадам през лятото, Сордо в надпреварите на тежък макадам, а Микелсен в асфалтовите състезания.