КТМ маха трети новобранец за два сезона в MotoGP

Аугусто Фернандес е на път да стане третият новобранец, който губи своето място в редиците на КТМ след само един сезон в MotoGP.

По информация на SPEEDWEEK, която е контролирана от Ред Бул, испанецът ще бъде принуден да отстъпи своето място в екипа на Tech3 ГАСГАС на Педро Акоста. Така той ще последва съдбата на Раул Фернандес и Реми Гарднър, които изкараха само един сезон в екипа на Tech3 през 2022, преди да бъдат освободени.

За Аугусто Фернандес няма да има друго място на стартовата решетка догодина. Вместо това на него ще му бъде дадена позицията на тестови и резервен пилот на КТМ с идеята за връщане като титуляр за сезон 2025, което да бъде финансирано от КТМ, независимо за кой отбор ще кара испанецът.

С това решение на КТМ, което все още не е потвърдено, австрийската марка решава сложната дилема, която сама си създаде през лятото. Още в края на юни Акоста потвърди, че догодина ще е пилот в MotoGP, но не се знаеше чие място ще заеме.

Педро Акоста ще кара в MotoGP догодина, но не се знае за кой отбор

Проблемът пред КТМ бе, че и четиримата настоящия пилоти (Брад Биндър и Джак Милър в заводския отбор и Пол Еспаргаро и Аугусто Фернандес в Tehc3) имаха договори до края на следващия сезон. Впоследствие контрактът на Биндър бе удължен до края на 2026 година, а след лятната пауза се появи информация, че един измежду Еспаргаро и Фернандес ще загуби при реденето на ребуса.

Биндър се обвърза дългосрочно с КТМ

В крайна сметка от КТМ са решили „жертвеното агне“ да бъде Фернандес, въпреки силния дебютен сезон, който прави испанецът. Във временното класиране в кралския клас пилотът на Tech3 ГАСГАС заема 14-то място с актив от 67 точки и най-добро класиране от четвърто място в Гран При на Франция. Изглежда обаче и това не е достатъчно, за да може Фернандес да запази мястото си и така той се изправя пред угрозата да изкара поне една година на резервната скамейка.

Важно е да се отбележи, че от КТМ направиха всичко възможно, за да избегнат нуждата да се лишават от услугите на един от пилотите си. През лятото австрийският производител поиска от Dorna да създаде втори сателитен отбор, който да заеме овакантените от Сузуки две места на стартовата решетка, но тази молба бе отхвърлена, което пък принуди КТМ да вземе тежко решение. 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти