Ферари: Леклер си призна, че не беше прав да критикува стратегията ни
Шарл Леклер не беше никак доволен от стратегията на Ферари след квалификацията за Гран При на Канада миналата седмица, в която той бе елиминиран след втората фаза.
В нея монегаскът започна участието си с гумите интермедия на изсъхващата „Жил Вилньов“ и почти веднага поиска да влезе в бокса, за да премине към сликовете. От Ферари обаче му наредиха да направи поне една летяща обиколка с интермедия, за да се застрахова.
Във Ферари ще обсъждат проблемите си със стратегията
Леклер направи именно това, след което премине към меките гуми, но в този момент дъждът над Монреал се беше завърнал. В крайна сметка монегаскът остана 11-ти в квалификацията и стартира 10-ти след наказанието на съотборника си Карлос Сайнц.
Сайнц: Подозренията ни за слабостите на SF-23 се потвърдиха в Канада
Пред медиите в събота Леклер изрази своето недоволство от стратезите на Ферари, които не го бяха послушали. По-късно обаче на монегаска му е било обяснено защо са били взети дадените решения и той е разбрал, че всъщност инженерът му е бил прав, поне така твърди шефът на Ферари Фредерик Васьор.
Леклер: Във Ферари не ме послушаха
„Имахме добра дискусия и той (Шарл) си призна, че не е бил прав. Знаете, че аз винаги се опитвам да защитавам своите хора. Напълно ги разбирам защо се държат по този начин веднага след излизането си от колата след разочароващо представяне.„Нормално е те да са ядосани. Няма да намерите пилот, който да ви каже, че се чувства добре, въпреки че не се е представил добре.„Но понякога е по-добре първо да се говори с отбора. Това се случи след квалификацията. Всичко беше много спокойно, директно и конструктивно“, заяви Васьор.
Васьор посочи прогреса на Ферари
Той също така коментира и фактът, че стратегическите решения на Ферари в събота не са били основен фактор зад слабия резултат на Леклер, тъй като почти всички други пилоти заложиха на същата стратегия.
Леклер: Има подобрение, но ни трябва още скорост
„Ние имахме същата стратегия като 90% от другите пилоти. Така че по-скоро Шарл беше разочарован от колата“, обясни Васьор.„Мисля, че е нормално понякога да има неразбирателство, защото те усещат нещата по различен начин от хората в бокса. От една страна трябва да имаме вяра на пилотите, но от друга ние виждаме по-голямата картинка и какво правят другите“, заяви Васьор относно честите разправии по радиото между пилотите на Ферари и техните инженери.„Трябва да има обикновени решения – понякога ще си прав, а понякога не, но няма лесен начин за решаване на проблемите. Няма как само пилота да взима решенията, защото, ако той не види, че има спряло кола на пистата ще вземе грешното решение. Затова ни трябва нещо по-просто.„Не винаги е лесно, а понякога имаш нужда и от късмет. Мисля, че в квалификацията стратегията ни беше достатъчна, за да влезем в Q3, защото това беше стратегията на 90% от отборите“, добави още Васьор.