Шарл Леклер не успя да сдържи недоволството си от работата на Ферари в хода на вчерашната квалификация за Гран При на Канада, в който той отпадна във втората част. Шарл не успя да стигне до Топ 10 и в Барселона, а в Монреал беше смятан за най-сериозния съперник на Макс Верстапен и Ред Бул с оглед представянето му в свободните тренировки.
Леклер влезе в остър спор с бокса на Скудерията в хода на втората част на сесията, когато пистата започна да изсъхва и той поиска да се върне на трасето със сликове. Но все още пистата беше мокра на места и от тима му казаха, че първо трябва да направи обиколки с гуми интермедия, след това да рискува със сликове. Но Шарл и Ферари се забавиха при този преход и когато той се върна със сликове, отново заваля и той се оказа в неизгодна позиция, а накрая отново пробва с интермедия, но дъждът се усили и нямаше как да подобри времето си.
„Когато пистата е толкова суха, а ние оставаме с гуми интермедия, това не прави живота ни по-лесен – заяви пред Sky Sports Леклер. – Ще обсъдим случилото се с тима. Но трябва да направим крачка напред защото това не се случва за първи път. Много често се оказваме от грешната страна при взимането на решения в трудни ситуации. Аз имах ясно мнение по въпроса, но тимът взе друго решение, което ми беше много трудно да го приема. Така се озовахме в много трудна ситуация и шансът ни се изплъзна. Не всички пилоти успяха да направят това, което исках аз, но ние просто сами направихме живота си по-труден.”
Леклер все пак ще може да използва цветовете на Жил Вилньов в Канада
Леклер призна, че спорът по радиото не е продължил дълго, тъй като е трябвало да се подготви за следващата бърза обиколка.
Хюлкенберг, Сайнц, Строл и Цунода с наказания след квалификацията в Монреал
„Казах си, че не мога да отделя цяла обиколка на този спор, тъй като трябваше да се концентрирам за бързия тур, просто приех решението им и го изпълних. Казах им това, което исках.”
Това е поредният случай, в който стратегическа грешка на Ферари струва скъпо на Леклер, като примерите в последните сезони станаха много.
Снимки: Gettyimages