Защо Ваулс няма право да привлича инженери от Мерцедес?

Джеймс Ваулс оглави Уилямс преди новия сезон във Формула 1, като дотогава беше шеф на стратегическия отдел на Мерцедес. В последните години Ваулс отговаряше за все повече неща в Мерцедес, дори за известно време беше спряган за наследник на Тото Волф, когато австриецът реши да се оттегли от Формула 1.

Сега обаче 43-годишният британец има за задача да върне славния отбор в челото на класирането, а Уилямс все още няма технически директор. Но Ваулс отново обясни, че няма право да наема инженери от Мерцедес.

“Така е, но тук не става въпрос за отношения между мен и Мерцедес - обясни Ваулс. - Не може когато напускаш един отбор просто да вземеш други хора с теб. В момента поддържам контакт с много интелигентни хора от други организации. Това беше едно от условията на собствениците на Уилямс - искаме да се развиваме, но без това да е за сметка на Мерцедес.”

Бивш спонсор съди Уилямс за почти 150 милиона долара

Таванът на бюджетите също направи наемането на нови хора във Формула 1 много по-сложен процес, който изисква повече проучване на кандидатите. А Ваулс даде да се разбере, че най-важната дума за него е “ефективност”.

Уилямс може да се откаже от моторите на Мерцедес

“Много зависи от това какво точно ще работят тези 800 човека в тима, колко ефективно ще работят в рамките на бюджетните ограничения, това е най-важното - ефективността - допълни Ваулс. - Има различни модели, но общото между трите големи отбора във Формула 1: Мерцедес, Ред Бул и Ферари е, че за тях работят много умни хора. Това е решаващо.”

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти