Бившият спонсор на Уилямс във Формула 1 - Rokit, е завел дело срещу тима в съд във Флорида и иска обезщетение в размер на 149 милиона долара. От Rokit твърдят, че претърпели поражения по репутацията. От Уилямс определиха иска като “фалшив”.
Компанията твърди, че от Уилямс са им обещали, че през 2019 година ще имат конкурентна кола , въпреки че са знаели, че нямат достатъчно средства, за да създадат такъв автомобил. Искът е срещу Уилямс като юридическо лице, а под отговорност се иска да бъдат подведени и Клеър Уилямс, която беше заместник-шеф на тима, както и Майк О’Дрискол и Дън Лафърти, които тогава бяха главен изпълнителен директор и финансов директор. Двамата напуснаха тима през есента на 2020 година, когато Дорилтън купи Уилямс.
Шефът на Rokit Джонатан Кендрик подписа 3-годишен договор с Уилямс през януари 2019 и компанията беше основен спонсор на тима до края на сезона. В хода на 2019 договорът беше удължен за още 2 години, а през годината спонсорът изпълни финансовите си задължения, като логата на компанията бяха на борда на болидите на тима и за първото състезание за 2020 година в Австралия, което беше отменено в последния момент.
Верстапен: Няма причина да крием темпо
В хода на коронавирус паузата преди подновяването на сезона във Формула 1 между двете страни се появиха разногласия. От Rokit твърдяха, че не са реализирали правата си по сделката заради отмяната на състезанията, а от Уилямс обясниха, че спонсорът е закъснял с плащането на уговорената сума. Първоначално при обявяването на частичен календар Rokit предложи частично плащане. От Уилямс анулираха сделката през май 2020 преди подновяването на сезона, като тогава вече вървяха преговорите за продажбата на отбора.
Хамилтън и Мерцедес не могат да се разберат за пари?
Спорът за неплатените от Rokit стигна до Международния арбитражен съд в Лондон, където битката за спорните 26 милиона лири спечели Уилямс.
Уилямс може да се откаже от моторите на Мерцедес
Снимки: Gettyimages