Защо Ваулс няма право да привлича инженери от Мерцедес?

Защо Ваулс няма право да привлича инженери от Мерцедес?

Джеймс Ваулс оглави Уилямс преди новия сезон във Формула 1, като дотогава беше шеф на стратегическия отдел на Мерцедес. В последните години Ваулс отговаряше за все повече неща в Мерцедес, дори за известно време беше спряган за наследник на Тото Волф, когато австриецът реши да се оттегли от Формула 1.

Сега обаче 43-годишният британец има за задача да върне славния отбор в челото на класирането, а Уилямс все още няма технически директор. Но Ваулс отново обясни, че няма право да наема инженери от Мерцедес.

“Така е, но тук не става въпрос за отношения между мен и Мерцедес - обясни Ваулс. - Не може когато напускаш един отбор просто да вземеш други хора с теб. В момента поддържам контакт с много интелигентни хора от други организации. Това беше едно от условията на собствениците на Уилямс - искаме да се развиваме, но без това да е за сметка на Мерцедес.”

Бивш спонсор съди Уилямс за почти 150 милиона долара
Бивш спонсор съди Уилямс за почти 150 милиона долара

Таванът на бюджетите също направи наемането на нови хора във Формула 1 много по-сложен процес, който изисква повече проучване на кандидатите. А Ваулс даде да се разбере, че най-важната дума за него е “ефективност”.

Уилямс може да се откаже от моторите на Мерцедес
Уилямс може да се откаже от моторите на Мерцедес

“Много зависи от това какво точно ще работят тези 800 човека в тима, колко ефективно ще работят в рамките на бюджетните ограничения, това е най-важното - ефективността - допълни Ваулс. - Има различни модели, но общото между трите големи отбора във Формула 1: Мерцедес, Ред Бул и Ферари е, че за тях работят много умни хора. Това е решаващо.”

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички