Европейските марки се отказват от дизела и бензина
Продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) трябва да бъдат прекратени в ЕС през 2035. Това беше потвърдено днес, като Германия успя да се пребори за изключение, засягащо автомобилите, използващи синтетични горива.
Междувременно много автомобилни компании вече обявиха плановете си да предлагат само електромобили в обозримо бъдеще. Ягуар, който не е сред ключовите играчи на европейския пазар ще се сбогува с ДВГ до 2025 година, а до 2030 това се очаква да сторят и Рено, Волво, Форд Европа и луксозните Бентли и Ролс-Ройс. Дори повечето марки на Стелантис планират да изоставят бензиновите и дизеловите мотори в средносрочен план. Ауди планира да лансира само електромобили от 2026 година нататък и до 2033 трябва да спре производството на модели с ДВГ. Преди 2030 само електрически модели трябва да предлагат и БМВ и Мерцедес.
Нещо подобно може да се види и при по-масовите марки като Фолксваген, Шкода и СЕАТ/Купра, където предстои лансиране на сериозно количество модели с нулеви вредни емисии. Извън европейските марки, Киа и Хюндай ще продават само електромобили от 2035 на Стария континент.
Рено се отказа от контрола над Нисан
И в потвърждение на тази тенденция главният изпълнителен директор на гиганта Рено Лука ди Мео успя да изненада аудиторията на събитие, организирано от авторитетното издание Politico.
Фолксваген Голф ще се прероди в достъпен електромобил?
“Не мисля, че някой… все още развива напълно нов ДВГ в Европа. Никой не е започнал разработването от нула на нов двигател с вътрешно горене в Европа. Всички пари отиват към електрическите и водородните технологии”, заяви Ди Мео.
Форд: Съюзът с Ред Бул е по-добра опция, отколкото собствен отбор
Някои от произвежданите сега ДВГ ще бъдат спрени в следващите няколко години, а тези, които оцелеят ще трябва да бъдат модифицирани, за да отговарят на изискванията на стандарта Euro 7. Най-застрашени са дизелите и бензиновите мотори с голям работен обем и най-вероятно те ще са първите, които ще изчезнат.
Дачия Спринг събра над 108 000 клиенти
Бугати вече се разделя с W16 моторите, V12 двигателите се срещат изключително рядко, а V10 е на финала, като се има предвид, че Ауди се отказва от модела R8, а Ламборгини планира наследник на Huracan с хибридна система на задвижване, в която ДВГ ще е с по-скромен обем и архитектура.
Надеждата за ДВГ са синтетичните горива, които могат да запазят традиционните автомобили като алтернатива на електромобилите и двигателите, задвижвани с водород. Точно в тази посока е и решението на Европейската комисия по въпроса, въпреки обясненията от страна на представители на автомобилната индустрия, че това ще е “нишово решение”, но пък Ди Мео потвърди също така, че това наистина е “възможност”.