Зад скучното означение ID 2 се крие чаканият с най-голям интерес бъдещ електрически модел на гиганта Фолксваген. След скандала „Дизелгейт” компанията пое решително към електрификацията и резултатите вече са налице – гама от електрически модели, която се разраства. ID 2 трябва да е електрическият модел на Фолксваген с най-скромни размери, но и с най-ниска цена – целта е моделът да излезе на пазара през 2025 година с базова цена от 22 500 евро.
Според източници от Волфсбург, цитирани от британското списание Autocar, точно ID 2 ще получи правото да продължи линията на легендата Голф – достъпен модел с дизайн, превърнал се в класика, който да завладее пазарите в световен мащаб.
ID 2 ще е първият модел на Фолксваген, изграден върху платформата MEB-Plus – модернизирана версия на популярната платформа MEB, ще получи ново поколение батерии и възможност за бързо зареждане с до 200 киловата.
Все още няма официално решение за името на бъдещия компактен 5-месетн модел, но в компанията вече са обсъждани варианти за това и сред тя е попаднал и ID Golf. За възраждане на името Голф първи подсказа главният изпълнителен директор на Фолксваген Томас Шафер в интервю за Autocar през октомври 2022, като обясни, че „името Голф има огромна стойност” и компанията не може с лека ръка да се лиши от него.
Първоначално се смяташе, че Голф ще се използва за фейслифт версията на ID 3, която ще бъде представена в началото на март. Но от компанията обясниха, че това име подхожда на модел с размерите на ID 2.
Интересното е, че ID 2 трябваше да прилича на противоречивия концепт на Фолксваген ID Life (на снимките по-горе), показан на автомобилното изложение в Мюнхен през 2020, но реакцията срещу тази идея се оказа неочаквано силна. И дизайнерите на Фолксваген се захванаха с преработването на ID 2, който ще получи по-конвенционални форми на хечбек модел. Начело на екипът, който работи по преобразяването на ID 2 е новият главен дизайнер на Фолксваген Андреас Миндт. Оригиналният дизайн беше дело на екипа, воден от предшественика на Миндт – Йозеф Кабан, който обаче малко по-късно беше помолен да напусна проекта, а по-късно и поста си, за да стане новият арт директор на компанията.
Фонд на БМВ инвестира в български стартъп
Очаква се, че ID 2 ще излезе на пазара с един електромотор и задвижване на предния мост, но вече е известно, че платформата MEB-Plus позволява използването на два двигателя и задвижване 4х4.
Пак според източници от Волфсбург, ID 2 ще е след най-леките електромобили на пазара – с тегло 1600 или 1700 кг, а освен това най-вероятно точно този модел ще получи версия GTI. Смята се, че Шафер вече е одобрил използването на митичната абревиатура и за електромобилите, като тя ще замести GTX, която се появи при ID 4 през 2020 година. Така, в близко бъдеще по-следваща и по-мощна версия на ID 2 може да се превърне в електрически Golf GTI.