Малкълм Уилсън пробва хибридния Пума Rally1
В началото на втория сезон на хибридните Rally1 автомобили в Световния рали шампионат (WRC) шефът на Форд М-Спорт Малкълм Уилсън най-после направи пълноценен тест на автомобила, с който Себастиен Льоб и Ойт Танак донесоха последните победи на тима.
Преди почти две години Малкълм кара най-ранния вариант на Пума Rally1, но в тест на летище, който той определи “по-скоро като шейкдаун за проверка на системите на автомобила”. Сега вече нещата са по-сериозни.
“Мина доста време - обясни Уилсън пред dirtfish, като не трябва да забравяме, че Малкълм е един от най-добрите британски рали пилоти в историята. - В началото на проекта карах тестовия ни автомобил, но само на една самолетна писта.”
Защо Ойт Танак ще става още по-бърз
Сега Уилсън, който е рали шампион на Великобритания за 1994 година, тества шасито с номер YN71DDL - вторият поред сглобен хибриден рали автомобил Пума Rally1, като това ще е колата, с която ще се състезава Жордан Сердеридис в рали “Мексико” този месец. С този автомобил Сердеридис стартира и в рали “Монте Карло” и естонското “Отепаа” по-рано тази година. След участието на Жордан в Естония колата е била напълно разглобена и сглобена отново за тежката надпревара в Мексико.
Рованпера: Добре е, че Танак ще чисти пътя
И Уилсън направи шейкдауна на колата на Сердеридис, след което автомобилът заминава за летището, където ще бъде натоварен на самолета за Мексико.
Сердеридис оряза програмата си заради млад талант
“Усетих Пума-та като най-завършената ни кола - обясни по-късно Уилсън, който кара на тестовото трасе на М-Спорт. - Това важи във всяко едно отношение, както по отношение нивото на безопасност на пилота и навигатора, така и относно представянето на пътя. Трябва да кажа, че колата е впечатляваща, въпреки че карах с гуми за макадам и макадамовото окачване на асфалт, но въпреки това, останах впечатлен. Не става въпрос само за допълнителната мощност, която идва от хибридната система. Цялостното представяне на автомобила е впечатляващо.”