Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Малкълм Уилсън пробва хибридния Пума Rally1

Малкълм Уилсън пробва хибридния Пума Rally1

В началото на втория сезон на хибридните Rally1 автомобили в Световния рали шампионат (WRC) шефът на Форд М-Спорт Малкълм Уилсън най-после направи пълноценен тест на автомобила, с който Себастиен Льоб и Ойт Танак донесоха последните победи на тима.

Преди почти две години Малкълм кара най-ранния вариант на Пума Rally1, но в тест на летище, който той определи “по-скоро като шейкдаун за проверка на системите на автомобила”. Сега вече нещата са по-сериозни.

“Мина доста време - обясни Уилсън пред dirtfish, като не трябва да забравяме, че Малкълм е един от най-добрите британски рали пилоти в историята. - В началото на проекта карах тестовия ни автомобил, но само на една самолетна писта.”

Защо Ойт Танак ще става още по-бърз
Защо Ойт Танак ще става още по-бърз

Сега Уилсън, който е рали шампион на Великобритания за 1994 година, тества шасито с номер YN71DDL - вторият поред сглобен хибриден рали автомобил Пума Rally1, като това ще е колата, с която ще се състезава Жордан Сердеридис в рали “Мексико” този месец. С този автомобил Сердеридис стартира и в рали “Монте Карло” и естонското “Отепаа” по-рано тази година. След участието на Жордан в Естония колата е била напълно разглобена и сглобена отново за тежката надпревара в Мексико.

Рованпера: Добре е, че Танак ще чисти пътя
Рованпера: Добре е, че Танак ще чисти пътя

И Уилсън направи шейкдауна на колата на Сердеридис, след което автомобилът заминава за летището, където ще бъде натоварен на самолета за Мексико.

Сердеридис оряза програмата си заради млад талант
Сердеридис оряза програмата си заради млад талант

“Усетих Пума-та като най-завършената ни кола - обясни по-късно Уилсън, който кара на тестовото трасе на М-Спорт. - Това важи във всяко едно отношение, както по отношение нивото на безопасност на пилота и навигатора, така и относно представянето на пътя. Трябва да кажа, че колата е впечатляваща, въпреки че карах с гуми за макадам и макадамовото окачване на асфалт, но въпреки това, останах впечатлен. Не става въпрос само за допълнителната мощност, която идва от хибридната система. Цялостното представяне на автомобила е впечатляващо.”

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички