Гръцкият милионер Жордан Сердеридис бързо натрупа фенове в световния рали шампионат през последните сезони, а тази година стана първият частен пилот, който успя да си купи хибриден Rally1 автомобил. Сердеридис живее в Белгия, там е базиран и бизнесът му и ще го гледаме отново в WRC и през сезон 2023. Но с доста по-скромна програма в сравнение с първоначалните му планове.
Сердеридис планираше 9 старта в WRC догодина, но в крайна сметка ще кара само в 4 ралита, като първото от тях ще е “Монте Карло” през януари.
Причината за това драстично орязване на програмата на Сердеридис е желанието му да подпомогне финансово младият и талантлив пилот от Люксембург Грегоар Мюнстер. Мюнстер ще кара с пълна програма в WRC2 за М-Спорт през новия сезон, като това е станало възможно точно с подкрепата на Сердеридис.
Любимецът на публиката ще кара Пума Rally1 в рали „Монте Карло”
След края на сезона в WRC2 Мюнстер обясни, че ще търси бюджет за повече стартове през 2023, като очакваше отново да кара за RedGray - тимът, който представлява Хюндай в тази категория. Но след намесата на гръцкия бизнесмен всичко се е променило, разкри белгийското списание La Derniere Heure.
М-Спорт връща Фурмо в WRC2
Също така се очаква, че в края на сезона Мюнстер ще има възможност да кара едно или две ралита от WRC с Rally1 колата на Сердеридис, което ще е хубав бонус преди финала на сезон 2023.
Мюнстер записа труден сезон в WRC2 през тази година като най-тежко му беше точно преди старта на домашното му рали “Ипр”, тъй като той катастрофира предния уикенд и унищожи колата си. Наложи се да наеме друг автомобил, за да кара в Белгия. Грегоар записа 6 ралита в WRC2 тази година, като спечели финалния кръг в Япония и записа две пети места - в “Монте Карло” и “Ипр”. В крайното класиране Мюнстер завърши 9-и.