Коя ще е най-бързата стратегия днес?
Коя ще е най-бързата стратегия по пътя към победата в Гран При на Бахрейн? Това е най-важният въпрос, след като вчера стана ясно как ще изглежда стартовата решетка и след обясненията на почти всички лидери, че автомобилите им са с настройки за състезанието.
Предполага се, че най-бързата стратегия днес на „Сахир” ще е с две спирания в бокса, като изпълнението й ще зависи от това с какви гуми разполага всеки един пилот, какво е износването им в дълга серия от обиколки и как пилотите ще се справят с деградацията на задните гуми, която ги лишава от сцепление.
Най-меките гуми на Пирели – С3, дават солиден аванс по отношение на представянето, но също така деградират най-бързо. Интересно е, че средно твърдите С2 също деградират бързо, но с тях колите са доста по-бавни. И накрая – най-доброто решение за дълги серии от обиколки – твърдите С1, които осигуряват постоянно представяне и не са много по-бавни спрямо С2.
Макс Верстапен започва похода си към титла №3 от полпозишън
Това предполага начало с меките сликове, за да може пилотът да има скорост и да се бори за позиции в първите обиколки, когато разликите са малко и колоната е сгъстена. Прозорецът за смяна на гуми се отваря някъде около 18 обиколка и ще е интересно кой ще разполага с добри меки гуми в този момент от състезанието.
Макс: Приятна изненада е, че съм първи
Следва втора серия обиколки с твърдите сликове до следващия прозорец за смяната им – между 35 и 42 обиколка и след това още един комплект меки – за спринта до финала.
Леклер обясни защо остана в бокса в края на квалификацията в Бахрейн
Най-вероятно това ще е стратегията на Ред Бул и Уилямс, тъй като пилотите им разполагат с по един комплект нови твърди гуми.
Перес: Надявам се на силно състезание
Стратегията има и вариант за използването меки сликове и след това две серии от обиколки с твърди до финала, особено ако първият стинт след старта с тежката кола се окаже по-къс. Има и вариант с използването на средно твърдите С2 гуми, но след свободните тренировки стана ясно, че отборите ще направят всичко възможно, за да не ги използват в състезанието.