Коя ще е най-бързата стратегия по пътя към победата в Гран При на Бахрейн? Това е най-важният въпрос, след като вчера стана ясно как ще изглежда стартовата решетка и след обясненията на почти всички лидери, че автомобилите им са с настройки за състезанието.
Предполага се, че най-бързата стратегия днес на „Сахир” ще е с две спирания в бокса, като изпълнението й ще зависи от това с какви гуми разполага всеки един пилот, какво е износването им в дълга серия от обиколки и как пилотите ще се справят с деградацията на задните гуми, която ги лишава от сцепление.
Най-меките гуми на Пирели – С3, дават солиден аванс по отношение на представянето, но също така деградират най-бързо. Интересно е, че средно твърдите С2 също деградират бързо, но с тях колите са доста по-бавни. И накрая – най-доброто решение за дълги серии от обиколки – твърдите С1, които осигуряват постоянно представяне и не са много по-бавни спрямо С2.
![Макс Верстапен започва похода си към титла №3 от полпозишън](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/04032023/4dcb0d37-525c-4cca-8381-cfa67fccd071.png?operations=crop(0:0:1920:1080),fit(478:270))
Макс Верстапен започва похода си към титла №3 от полпозишън
Това предполага начало с меките сликове, за да може пилотът да има скорост и да се бори за позиции в първите обиколки, когато разликите са малко и колоната е сгъстена. Прозорецът за смяна на гуми се отваря някъде около 18 обиколка и ще е интересно кой ще разполага с добри меки гуми в този момент от състезанието.
![Макс: Приятна изненада е, че съм първи](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/08022023/081878b6-ddf2-4ccf-bc60-84d4e5366fa0.jpeg?operations=crop(35:20:2048:1152),fit(478:270))
Макс: Приятна изненада е, че съм първи
Следва втора серия обиколки с твърдите сликове до следващия прозорец за смяната им – между 35 и 42 обиколка и след това още един комплект меки – за спринта до финала.
![Леклер обясни защо остана в бокса в края на квалификацията в Бахрейн](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/04032023/a85aba21-6046-45d8-8278-4bdeb770c2d7.jpg?operations=crop(68:188:3419:2073),fit(478:270))
Леклер обясни защо остана в бокса в края на квалификацията в Бахрейн
Най-вероятно това ще е стратегията на Ред Бул и Уилямс, тъй като пилотите им разполагат с по един комплект нови твърди гуми.
![Перес: Надявам се на силно състезание](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/03032023/f61a979b-ecd8-4f1b-9a5d-1f6e636b1ec5.jpg?operations=crop(0:275:4964:3068),fit(478:270))
Перес: Надявам се на силно състезание
Стратегията има и вариант за използването меки сликове и след това две серии от обиколки с твърди до финала, особено ако първият стинт след старта с тежката кола се окаже по-къс. Има и вариант с използването на средно твърдите С2 гуми, но след свободните тренировки стана ясно, че отборите ще направят всичко възможно, за да не ги използват в състезанието.
![Хамилтън: Очаквах да сме по-назад](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/03032023/dbb46dc9-2e63-4fec-a43b-a5969034c676.jpg?operations=crop(2:113:4409:2592),fit(478:270))
Хамилтън: Очаквах да сме по-назад
Снимки: Gettyimages