Перес над всички в края на предсезонния тест във Формула 1
Пилотът на Ред Бул Серхио Перес оглави класирането в края на последния ден на единствения предсезонен тест във Формула 1 за 2023 година.
Мексиканецът успя да запише време от 1:30.305 с гумите С4, вторите най-меки в гамата на Пирели, приблизително 45 минути преди края на теста. Това постижение на Перес е с 0.253 секунди по-добро от това, с което Шарл Леклер спечели полпозишъна за миналогодишната Гран При на Бахрейн. Тогава монегаскът използва смесите С3, които ще са най-меките и за тазгодишната Гран При на Бахрейн, с която ще започне сезон 2023 следващата седмица.
Втората позиция в края на предсезонния тест на „Сахир“ зае седемкратният световен шампион Люис Хамилтън, който бе с 0.359 по-бавен от Перес, въпреки че използва гумите С5 в своя най-добър тур. Британецът записа рекордното си постижение по същото време, когато това стори и Перес.
Тройката в края на последния ден за подготовка допълни пилотът на Алфа Ромео Валтери Ботас, който бе с 0.522 по-бавен от първия, въпреки че и той използва С5. Финландецът загуби над два часа за подготовка в хода на днешния ден заради проблема със скоростната кутия, който го накара да спре на пистата 80 минути преди края на сутрешната сесия. Механиците на Алфа Ромео имаха нужда от приблизително три часа, за да сменят трансмисията на Ботас, който се върна на пистата час след старта на следобедната сесия.
Четвърти в края на последния ден със своето време от сутрешната сесия се класира Леклер, чийто пасив от Перес бе с 0.719. Монегаскът също постигна своя най-добър резултат със смесите С4, като това се случи в рамките на първите 90 минути сутринта, преди пистата да се нагрее.
Леклер най-бърз в последната сутрин на теста в Бахрейн
Неговият съотборник Карлос Сайнц пое управлението на SF-23 в следобедните часове, като испанецът даде време с 0.012 по-слабо от това на Леклер. Сайнц записа своя най-добър резултат още преди залеза на слънцето, отново с С4, след което той направи симулация на състезателна дистанция.
В най-важната класация за всеки тестов ден, а именно броя обиколки, първата позиция зае отборът на Хаас, чиито пилоти Нико Хюлкенберг (77) и Кевин Магнусен (95) направиха общо 172 тура на „Сахир“ днес. Втората позиция бе за Алфа Таури със 166 обиколки, направени от Ник де Врийс (87) сутринта и Юки Цунода (79) следобед.
Най-малкото количество обиколки днес бе за Макларън, като британският екип завърши деня с едва 81 тура на своята сметка. Британският тим не успя да премине границата от 100 обиколки в два от трите дни за подготовка, като напълно логично той завърши на дъното в класацията за най-много километри в хода на трите дни. Причината за тази липса на километри са производствените дефекти на частите около предните гуми, които принудиха Ландо Норис и Оскар Пиастри да прекарат дълги часове в гаража на британския екип.
Сезон 2023 във Формула 1 стартира следващата седмица с надпреварата за Гран При на Бахрейн, която за трета поредна година ще даде началото на битката за световните титли. Календарът на Формула 1 за 2023 година предвижда цели 23 състезателни уикенда в 20 държави на 5 континета. Сезонът ще завърши на 26 ноември с надпреварата за Гран При на Абу Даби след общо 29 състезания, включително и шестте спринта, които ще се проведат в Азербайджан, Австрия, Белгия, Катар, САЩ и Бразилия. Сезон 2023 ще включва и дебютното издание на Гран При на Лас Вегас, която ще бъде предпоследен кръг за сезона, както и завръщането на Гран При на Катар. Единственото състезание от 2022 година, което не попадна в графика за предстоящата кампания е това за Гран При на Франция. Гран При на Китай оригинално трябваше да се проведе на 16 април, но бе отменена заради ситуацията с COVID-19 в азиатската страна. От Либърти медия избраха да не заменят старта в Шанхай, което означава, че между третия (Австралия) и четвъртия (Азербайджан) старт за годината ще има цял месец пауза.