Най-сериозните претенденти да получават мотори от Хонда
Хонда е в списъка на доставчиците на задвижващи системи във Формула 1, които планират да участват в световния шампионат от 2026 година, когато влизат в сила новите технически правила. И може би за първи път от началото на втората турбо ера в историята на Формула 1 няма да има недостиг на задвижващи системи, тъй като в тази група влизат и Ред Бул Пауъртрейнс-Форд, Ферари, Алпин, Мерцедес и Ауди. От Япония вече дадоха да се разбере, че не разглеждат варианта да имат собствен отбор, така че ще търсят партньори. Да видим кои може да са те.
Астън Мартин
Съвместната работа на Астън Мартин с Хонда ще е полезен ход и за двете страни. Тимът на Лорънс Строг инвестира сериозно в инфраструктура и оборудване, за да се бори с най-добрите във Формула 1 и в близко бъдеще трябва да дойдат и резултатите, все пак говорим за нова база и нов аеродинамичен тунел. Сега Астън Мартин е клиент на Мерцедес и тимът използва отлично богатия опит на доставчика си. А и за 2026 факторът “Алонсо” най-вероятно вече няма да е важен.
Хонда обратно във Формула 1 за 2026
Хаас
В последната година от Хаас засилиха много сериозно връзките си с Ферари, като тимът дори отвори техническа база в Маранело, точно до базата на Скудерията, освен това нае и някои важни фигури, работили досега за италианците. Така че смяна на посоката и съюз с Хонда не звучи особено вероятно.
Ред Бул и Хонда ще издигнат „Китайска стена“ помежду си
Джийн Хаас вече на няколко пъти отказва оферти на Майкъл Андрети да продаде тима си и има огромен бизнес и спортен опит, за да види предимствата от смяната на Ферари с Хонда, ако това ще се отрази положително на тима му. Хаас не е фанатик на тема “заводски статут” като Рон Денис, но и за него това е важно.
Макларън
Ще има ли трети опит за съвместна работа на Макларън с Хонда? Макларън има договор с Мерцедес поне до края на 2024, а след успехите на Хонда с Ред Бул, може би кошмарът от завръщането на японците в спорта от близкото минало е забравен. Така че, вероятността за съвместна работа не е теоретична, тъй като Зак Браун е изключително практичен човек.
Уилямс
Третият клиентски тим на Мерцедес в този кратък списък може би най-трудно ще се раздели с моторите на бившите шампиони. Но това ще зависи основно от бившия главен стратег на Мерцедес Джеймс Ваулс, който сега е начело на тима и собствениците очакват от него смели действия, които ще върнат Уилямс в челото на колоната. А Уилямс има славна история с Хонда, не е само Макларън.
Всичко това са само спекулации и тема за размисъл, но определено ще е интересно кой към кого ще се ориентира за следващия период от развитието на Формула 1. И ще стане още по-интересно, ако процедурата за набиране на нови отбори във Формула 1 успее да вкара два нови тима в световния шампионат.