Ферари готви вето за Ред Бул
Един от интересните спорове във Формула 1, останал по-встрани от интереса на медиите е този за статута на доставчиците на задвижващи системи за следващия етап от развитието на спорта. В основата на спора е компанията Ред Бул Пауъртрейнс. Във Ферари не са доволни от желанието на Ред Бул компанията им да мине като нов участник в спорта и да може да ползва по-голям бюджет и повече часове за развитие на дино стенда.
И според италианските медии, във Ферари обмислят възможността да наложат вето на приемането на Ред Бул Пауъртрейнс в групата на новаците. Ветото на Ферари е исторически анахронизъм, останал от времето на Енцо Ферари и се използва много рядко, тъй като е много силно оръжие. А в ерата на Либърти Медия италианците дори не споменават, че имат такова право на въздействие върху промените на правилата във Формула 1.
Ауди ще дебютира за сезон 2026 в партньорство със Зубер, ще се възползва от бонусите за новите производители, но въпросът за Ред Бул е повече от спорен. В същото време Ферари все още не са подали заявка за участие като доставчик на мотори за 2026 и така принуди ФИА да удължи срока, който изтече на 15 ноември.
Само Ауди със заявка да доставя мотори през 2026
Засега заявки за 2026 са подали Мерцедес, Ауди и Ред Бул Пауъртрейнс, като Кристиан Хорнър обяви, че е готов да поеме този риск дори и да се наложи да се бори с Ферари.
Доктор Марко: Не сме подновили преговорите с Порше
Аргументите на италианците са, че в Милтън Кийнс използват техническия си съюз с Хонда и получават информация от програмата на японците за задвижващи системи плюс наемането на сериозна група инженери, дошли основно от Мерцедес, за да бъде подсилен проектът, който обаче е изцяло насочен към новите технически правила, които влизат в сила за 2026 година.
Ферари с нова скоростна кутия за сезон 2023
Засега позицията на Ферари е, че компанията все още няма да подпише за новите технически правила, от Алпин са готови да подпишат и се чака позицията на Хонда и Порше, които път обмислят идеята да влязат в спорта за сезон 2027, който ще е вторият от новата техническа ера.