Ауди е единствената компания, подала заявка до ФИА за доставка на задвижващи системи във Формула 1 от сезон 2026 година, когато в сила влизат новите технически правила в световния шампионат. Срокът за тези заявки беше до 15 октомври, но сега действащите доставчици във Формула 1 са поискали той да бъде удължен до 15 ноември.
Според информация на германското списание auto motor und sport Ферари, Мерцедес, Рено и компанията на Ред Бул за двигатели имат сериозни забележки по новия регламент, част от които засягат и финансовите въпроси.
Основната трудност е свързана с тавана на бюджетите, който трябва да спазват и доставчиците на задвижващи системи. За 2023 година той е 95 милиона долара за вече активните доставчици и 105 милиона за новите, т.е за Ауди. За сезон 2024 таванът е същият, като за 2025 новите производители ще разполагат със 100 милиона долара на година. И от 2026 таванът на бюджетите за всички ще бъде 130 милиона долара.
Как ще работят заедно Заубер и Ауди
В същото време ФИА планира да увеличи регистрационната такса за производителите на задвижващи системи от 850 000 долара на 1 милион, за да може да покрива разходите по спазването на правилата, включително и тавана на бюджетите.
Има ли все още варианти Порше да влезе във Формула 1?
ФИА поставя още един таван – на цените на задвижващите системи за клиентите на заводските тимове – 15 милиона евро на година, т.е тези цени трябва да останат непроменени. От Ферари, Мерцедес, Рено и Ред Бул вече поискаха тази цена да бъде повишена на 20 милиона долара и обясниха, че по-ниската цена просто вече не им покрива разходите. Дори се обсъжда общо искане на доставчиците на задвижващи системи към ФОМ те също да получават процент от приходите на спорта, както това правят отборите, което със сигурност няма да бъде подкрепено от Либърти Медия.