Ферари с нова скоростна кутия за сезон 2023

Създаването на автомобила на Ферари за следващия сезон вече набира скорост и от Маранело изтича информация за акцентите, които трябва да му осигурят по-добро представяне през следващия сезон във Формула 1. Засега работното име на новата кола е 675 и се смята, че създаването на шасито е навлязло във финалната си фаза.

В сравнение с F1-75 от 2022 година, покачанията на 675 от тестовете в аеродинамичния тунел са “много окуражаващи”, според източник от Скудерията. В първата свободна тренировка в Абу Даби Робърт Шварцман пробва нов под с промени в ръбовете точно пред задните колела. Това е нова версия на пода за сезон 2023 и досега не беше използвана през 2022 година.

Матиа Биното вече подчерта, че 675 за догодина ще запази ДНК-ата на F1-75 и тимът не смята да необходимо да експериментира с концепциите, които се използват от Ред Бул и Мерцедес.

Защо Ферари загуби развойната война през 2022 година?
Защо Ферари загуби развойната война през 2022 година?

“Няма да копираме никого. F1-75 е отлична база за развитие и ние ще останем верни на аеродинамичната концепция на автомобила, като търсим подобрение във всички области на представянето на колата на пистата”, поясни Биното пред италианските медии.

В Италия: Сезонът на Ферари не е пълна катастрофа
В Италия: Сезонът на Ферари не е пълна катастрофа

На практика това означава преработване на почти всеки детайл и компонент от автомобила, за да се постигне по-ниско тегло и по-добро представяне, но без да се прави компромис с издръжливостта. Техническият директор на Ферари Енрико Кардиле е инвестирал най-много средства в създаването на нова скоростна кутия или по-точно в обличането й в нов корпус. Тези промени ще позволят по-успешното й интегриране в задното окачване, като се очаква, че и новият корпус ще е по-компактен.

Най-после Ферари не сбърка стратегията на Леклер
Най-после Ферари не сбърка стратегията на Леклер

Еволюция, а не революция, твърдят от Ферари, а от тима допълниха, че другият основен акцент при създаването на 675 е подобряване на работата с гумите, което се оказа проблем при развитието на F1-75 в хода на сезона и цялостното подобряване на надеждността на автомобила.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти