Нюи за подскачането: Другите трябваше да се сетят
Ред Бул беше първият отбор във Формула 1, който се справи с подскачането на болидите при максимална скорост на правите този сезон. Подскачането се появи като негативен страничен ефект от новите технически правила и граунд ефекта и засегна най-сериозно Мерцедес, а Ферари успяха да намерят начин да не губят скорост, въпреки че и техният автомобил подскачаше на правите.
63-годишният Нюи се занимава със създаването на състезателни автомобили от 42 години и граунд ефектът е една от любимите му теми, като това определено се отрази добре на новия автомобил на Ред Бул за сезон 2022 във Формула 1.
“Изучавал съм значението на граунд ефекта в аеродинамиката и последният ми проект като студент беше за използването му при състезателни автомобили - обясни Нюи пред списание auto motor und sport. - През 1980 година търсех къде мога да започна стаж и писах на няколко отбора, които използваха коли с граунд ефект, за да им привлека вниманието. Повечето от тях дори не ми отговориха. Но Харви Постълуейт, който по това време работеше във Фитипалди, ми предложи стаж при тях, в аеродинамичния им отдел.”
Ред Бул си търси нов счетоводител
Но реалността се оказала по-различна от очакванията на Нюи.
Хамитън: Направихме малки стъпки напред въпреки тежкото подскачане
“Всъщност, оказа се, че направо ме назначиха за шеф на аеродинамичния отдел - допълни Нюи. - Просто бях сам в този отдел, други нямаше. Още тогава натрупах опит, свързан с подскачането на автомобилите, които използваха граунд ефект.”
Ред Бул строи нов аеродинамичен тунел
Над 40 години по-късно Нюи видял възможността за ново проявление на подскачането още в ранния етап на проектирането на RB18 на Ред Бул.
Карлос Сайнц: 2022 беше кошмарен сезон!
“Досетих се какво ни очаква, но бях изненадан колко е силен този страничен ефект - обясни Нюи. - Всъщност, другите също трябваше да се сетят за това. Това е феномен, който е заложен в гените на новото поколение автомобили.”
Ръсел прогнозира, че Мерцедес трудно ще спечели през 2022 година
Нюи обаче допълни, че разкриването на подскачането на ранен етап от създаването на автомобила не е никак лесно. Проблемът е, че при изпитанията в аеродинамичен тунел моделът не подскача и този страничен ефект няма как да бъде симулиран. Което донякъде обяснява и защо другите тимове във Формула 1 имаха повече трудности при справянето с него.