Ред Бул строи нов аеродинамичен тунел

Един от последните проекти на Ред Бул, одобрен от Дитрих Матешиц преди смъртта му, е строеж на нов аеродинамичен тунел на компанията, който ще изисква сериозни инвестиции. Може да звучи като парадокс с оглед на аеродинамичното превъзходство на Ред Бул, но тимът разполага с едно от най-старите съоръжения от този вид в световния шампионат.

Ред Бул купи тима на Ягуар във Формула 1 през 2004 година, който пък използваше стария аеродинамичен тунел на Ероуз. Съоръжението на Ероуз пък от своя страна пък беше модернизиран аеродинамичен тунел, принедлежал на компанията за производство на самолети BAE Bedford и най-ранният вариант на това съоръжение е в експлоатация от 1946 година.

Аеродинамичният тунел на Ред Бул има редица ограничения, за които спомена доктор Хелмут Марко, когато тимът беше наказан да работи с 10% по-малко в него заради нарушаването на тавана на бюджета. Съветникът на Ред Бул обясни, че тунелът на тима има нужда от повече време, за да влезе в работен режим и това допълнително увеличава негативния ефект на санкцията.

Волф каза с колко изостава Мерцедес от Ред Бул
Волф каза с колко изостава Мерцедес от Ред Бул

Новият аеродинамичен тунел на Ред Бул трябва да е готов в рамките на следващите две години.

Волф: Рикардо преговаря и с Ред Бул
Волф: Рикардо преговаря и с Ред Бул

“Инвестицията в нов аеродинамичен тунел е ангажимент, който Диди Матешиц беше поел пред тима - обясни шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър. - В момента нашият тунел не е достатъчно ефективен и затова се наложи да направим тази сериозна инвестиция.”

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички