Гюнтер Щайнер: 200 дни с Карлос Сайнц

В последните години шефът на Хаас Гюнтер Щайнер е един от най-популярните ръководители на отбори във Формула 1. До голяма степен тази популярност италианецът дължи на документалната поредица на Нетфликс за Формула 1 Drive to Survive. Но пътят на Щайнер в моторните спортове започва много по-рано и всъщност той е един от малкото шефове на отбори, натрупали опит в световния рали шампионат (WRC) и след това преминали във Формула 1.

В края на миналия век и началото на този Щайнер работи в М-Спорт, а от 2001 се прехвърли изцяло във Формула 1. Точно от периода му в ралитата е историята с Карлос Сайнц, която Щайнер разказа в подкаста на Бекс Уилямс, посветен на WRC.

Става въпрос за сезон 1993, когато Jolly Club представлява Ланча с частна програма в WRC, а това е и последният сезон на легендата Delta HF Integrale. През този сезон тимът използва четирима пилоти: Сайнц кара с почти пълна програма, почти същото важи и за Андреа Агити, Густаво Трелес стартира в 4 ралита, а Дарио Черато - в едно. Кампанията се оказа разочарование за Сайнц - след две световни титли той стигна само до едно второ място през сезона - в Гърция плюс две четвърти места.

Рованпера останал разочарован от темпото си в Испания

Това е доста преди Гюнтер да отиде при Малкълм Уилсън и през 1993 година той е механик в Jolly Club и отговаря за екипа, който работи с екипажите по описването на отсечките.

Себ Ожие ще има нов навигатор за рали „Япония“

“Участвах в тестовете, описването на етапите и състезанията, прекарах 200 дни от 1993 година с Карлос Сайнц - припомни си Щайнер със смях. - Това оставя следи, малко съм увреден.”

Разбира се, WRC през първата половина на 90-те години е доста по-различен шампионат в сравнение със сега.

Щайнер разкри един фактор, който може да помогне да Шумахер да остане в Хаас

“Едно време нямаше такива ограничения в тестовете, можеше да тестваме колкото искаме. Прекарвахме три седмици на едно място - тестове, описване на етапите и накрая - ралито. Беше тежко. Тогава нямахме мобилни телефони, описвахме без подкрепа от тима. Ако нещо се повреди по колата, трябва да се оправи на място, няма на кого да се обадиш, оправяш се сам. А когато бяхме в Гърция или Африка и нещо се повреди или го оправяш, или гледаш отстрани. При втория вариант пилотът не е доволен и като се върнеш в базата те уволняват. Беше сурово, но интересно предизвикателство.”

Кале Рованпера получи специален подарък от семейството на Колин Макрей

Какви са обаче спомените на Щайнер от Карлос Сайнц-старши?

“Карлос има невероятна работна етика, отношение към работата, което е предал и на сина си, който сега кара за Ферари във Формула 1 - обясни Щайнер. - За тази година с Карлос научих много. Той е истински професионалест. Научих много за дисциплината, за това, че трябва да работиш упорито, ако искаш да постигнеш нещо. Със Сайнц-младши често се шегуваме по тази тема, защото когато Карлос кара в рали “Дакар” беше същото - той беше първият, който става сутрин и последният, който си ляга.”

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти