Хорнър: В Мерцедес объркаха стратегията
Според ръководителя на Ред Бул Кристиан Хорнър в екипа на Мерцедес са допуснали тактическа грешка при първото спиране в бокса на Люис Хамилтън във вчерашната Гран При на Великобритания.
Седемкратният шампион направи първите 33 обиколки от надпреварата на „Силвърстоун“ с гумите медиум, но заложи на хард за своя плануват финален стинт. Именно това по думите на Хорнър е била грешката на стратезите на „Сребърните стрели“, които е трябвало да заложат на софт при този стоп.
Според Хорнър този ход на Мерцедес е позволи на Ферари по-лесно да контролират развоя на състезанието в заключителните етапи, преди колата за сигурност да обърква всички сметки. При нея Карлос Сайнц, Хамилтън, Серхио Перес и други спряха за софт при оставащи 13 тура, докато лидерът Шарл Леклер остана с хард и завърши четвърти, след като бе изпреварен от Сайнц, Перес и Хамилтън.
Хамилтън: Това състезание ме върна към дните ми в картинга
„Всъщност аз съм изненадан, че Люис, с оставащите обиколки и неговата деградация не сложи софт. Той мина към хард в 33-та обиколка, а аз мислех, че ще мине към софт, защото това ще да направи битката му с Ферари много по-лесна. Ферари извадиха късмет тук“, каза Хорнър.
Той също така коментира и стратегическите решения на Ферари в хода на вчерашната надпревара. Според Хорнър от Скудерията са допуснали грешка със забавянето на отборните заповеди Сайнц да пропусне Леклер, а след това и са допуснали грешка, когато не са извикали монегаска в бокса при колата за сигурност.
От Ферари обясниха защо Леклер загуби победата
„Все е различен нали? Всеки отбор е различен. Решениет, което аз разбирам най-малко е това да извикат и двете си коли, определено Шарл, за меките гуми при колата за сигурност. Хамилтън имаше безплатен стоп, а когато си водещата кола, най-трудното нещо на света е да спреш от първото място.
„Аз обаче смята, че дори и Люис да беше останал на пистата, Ферари щяха да го изпреварят заради предимството на меките гуми“, обясни Хорнър.