Излизането на колата на сигурността пред колоната малко преди края на Гран При на Великобритания даде възможност за “безплатен бокс” на пилотите. Но не на всички - лидерът в състезанието Шарл Леклер остана на пистата с твърдите гуми, навъртели почти 20 обиколки, а зад него се подреди група пилоти с чисто нови меки сликове, водена от другия пилот на Ферари Карлос Сайнц.
Преди рестарта Леклер коментира по радиото, че ще е “трудно” да задържи пилотите зад него и се оказа напълно прав, като след рестарта атаките срещу него не закъсняха, а накрая Шарл остана 4-и на финала, изпреварен от Сайнц, Серхио Перес и Люис Хамилтън.
След състезанието шефът на Ферари Матиа Биното трябваше да обясни защо лидерът в състезанието преди рестарта Шарл Леклер загуби шанс за победата.
“Разликата между двамата ни пилоти беше много малка, за да спрат и двамата в бокса, а и имахме много малко време за реакция. При такова решение втората ни кола щеше да загуби време и да потъне в класирането - заяви Биното. - Освен това, решихме да оставим Леклер на пистата, тъй като той имаше по-свежи гуми и заемаше първата позиция. Защо решихме да спрем само едната кола и това беше Сайнц? Шарл имаше най-добрата позиция, а и разликата във възрастта на гумите на Карлос и Леклер беше 6 или 7 обиколки в полза на Шарл.”
Биното обясни и допълнителната идея за спирането на Сайнц, която обаче не се реализира.
“Карлос спря и се върна втори и той трябваше да пази гърба на Шарл, да го защитава, поне в първите няколко завоя, тъй като знаехме, че рестартът с твърдите гуми ще е по-труден. Това беше причината за решението ни - допълни Биното. - Освен това се надявахме на по-сериозна деградация на меките сликове, така мислехме, че Шарл ще има три или четири трудни обиколки и след това пак ще има по-доброто темпо, но меките не деградираха така, както се надявахме.”
Нищо от това, което каза Биното не се случи на пистата, а Сайнц вместо да защитава гърба на Леклер веднага се хвърли да го атакува при рестарта и логично успя бързо да го изпревари.