От Ферари обясниха защо Леклер загуби победата

Излизането на колата на сигурността пред колоната малко преди края на Гран При на Великобритания даде възможност за “безплатен бокс” на пилотите. Но не на всички - лидерът в състезанието Шарл Леклер остана на пистата с твърдите гуми, навъртели почти 20 обиколки, а зад него се подреди група пилоти с чисто нови меки сликове, водена от другия пилот на Ферари Карлос Сайнц.

Преди рестарта Леклер коментира по радиото, че ще е “трудно” да задържи пилотите зад него и се оказа напълно прав, като след рестарта атаките срещу него не закъсняха, а накрая Шарл остана 4-и на финала, изпреварен от Сайнц, Серхио Перес и Люис Хамилтън.

След състезанието шефът на Ферари Матиа Биното трябваше да обясни защо лидерът в състезанието преди рестарта Шарл Леклер загуби шанс за победата.

“Разликата между двамата ни пилоти беше много малка, за да спрат и двамата в бокса, а и имахме много малко време за реакция. При такова решение втората ни кола щеше да загуби време и да потъне в класирането - заяви Биното. - Освен това, решихме да оставим Леклер на пистата, тъй като той имаше по-свежи гуми и заемаше първата позиция. Защо решихме да спрем само едната кола и това беше Сайнц? Шарл имаше най-добрата позиция, а и разликата във възрастта на гумите на Карлос и Леклер беше 6 или 7 обиколки в полза на Шарл.”

Биното обясни и допълнителната идея за спирането на Сайнц, която обаче не се реализира.

“Карлос спря и се върна втори и той трябваше да пази гърба на Шарл, да го защитава, поне в първите няколко завоя, тъй като знаехме, че рестартът с твърдите гуми ще е по-труден. Това беше причината за решението ни - допълни Биното. - Освен това се надявахме на по-сериозна деградация на меките сликове, така мислехме, че Шарл ще има три или четири трудни обиколки и след това пак ще има по-доброто темпо, но меките не деградираха така, както се надявахме.”

Нищо от това, което каза Биното не се случи на пистата, а Сайнц вместо да защитава гърба на Леклер веднага се хвърли да го атакува при рестарта и логично успя бързо да го изпревари.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички