От Ферари потвърдиха съдбата на двигателя на Леклер от Баку
В надпреварата за Гран При на Азербайджан миналата неделя Шарл Леклер регистрира своето второ отпадане от водеща позиция в рамките на последните три старта във Формула 1. Както и в Испания причината за отпадането на монегаска бе проблем в неговата задвижваща систем.
Моторът на F1-75 изпуши на старт-финалната права в края на 20-я тур в Баку, като веднага се появиха съмнения, че той може да бъде загубен до края на сезона. По-рано тази седмица от фабриката в Маранело излезе непотвърдена информация, че освен двигателят с вътрешно горене и третата турбина на Леклер също ще бъде бракувана.
Бракуват мотора и турбото на Леклер от Баку
Малко преди началото на първата свободна тренировка преди Гран При на Канада, че именно такъв ще бъде случаят.
„Анализът на мотора на Шарл от Баку показа, че той не може да се поправи. Една от възможните причини за повредата е директно свързана със случилото се в Испания. В момента работим по намирането на решения, които да предотвратят бъдещата проява на този проблем“, написаха от Ферари.
Ферари: Леклер щеше лесно да победи Макс в Баку
Това означава, че на „Жил Вилньов“ монегаскът ще използва своя последен разрешен от правилника ДВГ. Има вероятност обаче от Скудерията да решат да отворят четвърти двигател с вътрешно горене, който ще донесе и наказание от десет места на Леклер за старта в Монреал. Ако обаче от „Черните кончета“ преценят да използват и допълнителен турбокомпресор, то тяхната звезда ще трябва да започне неделното състезание от дъното на колоната.