Гледай на живо

"Контра": Франция или Англия разочарова повече в груповата фаза и докъде може да стигне Австрия?

Бракуват мотора и турбото на Леклер от Баку

Отпадането на Шарл Леклер в Гран При на Азербайджан ще има сериозни последствия за него и Ферари - това е показала проверката на дефектиралите компоненти в колата на пилота от Монте Карло. Двигателят и турбото на Леклер трябва да бъдат бракувани, според непотвърдена информация от Маранело. Инженерите на Скудерията са открили, че първо се е повредил моторът, а след това и турбото.

Това означава, че Леклер ще трябва да получи нов, трети двигател с вътрешно горене за Гран При на Канада този уикенд - това е последният двигател, който Шарл може да използва без да бъде наказан. Добрата новина е, че останалите компоненти от хибридната система на колата му не са пострадали и ще могат да се използват отново.

Също според непотвърдена информаци, в мотора на Леклер е дефектирал елемент, който се смята за доказано надежден - модел, който се е използвал и в предишните задвижващи системи на тима. В допълнение на това стана ясно, че въпросният елемент не се произвежда от Ферари, а идва от външен доставчик, чиято продукция вече е издържала всички проверки за качество и издръжливост.

Във Ферари нямат отговор за проблемите в Азербайджан
Във Ферари нямат отговор за проблемите в Азербайджан

Използването на нов двигател за едва деветото състезание от сезона означава, че Леклер ще има нужда и от четвърти мотор, а най-вероятно и от пети, тъй като едва ли ще може да кара в още 14 състезания с този трети нов агрегат.

Биното: Не е задължително да спечелим в Канада
Биното: Не е задължително да спечелим в Канада

При Сайнц повредата се е оказала доста по-проста - дефектирала е хидравличната система, както стана ясно в неделя, а веднага след това и системата за контрол над спирачното усилие, която е преминала в авариен режим на работа.

Сайнц се отписа от битката за титлата
Сайнц се отписа от битката за титлата

Смята се, че повредите в моторите на Ферари не са свързани с допълнителните натоварвания, идващи режима на повишена мощност, който се използва от няколко състезания насам. Тестовите мотори са покрили по 7000 километра на стендовите за изпитания, гласи информацията от Маранело.

Доктор Марко: Във всички случаи щяхме да спечелим в Баку
Доктор Марко: Във всички случаи щяхме да спечелим в Баку

Все още не се знае какви са били причините за техническите проблеми при клиентските отбори на Ферари - Алфа Ромео и Хаас, които също загубиха по един пилот в Баку.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички