Отпадането на Шарл Леклер в Гран При на Азербайджан ще има сериозни последствия за него и Ферари - това е показала проверката на дефектиралите компоненти в колата на пилота от Монте Карло. Двигателят и турбото на Леклер трябва да бъдат бракувани, според непотвърдена информация от Маранело. Инженерите на Скудерията са открили, че първо се е повредил моторът, а след това и турбото.
Това означава, че Леклер ще трябва да получи нов, трети двигател с вътрешно горене за Гран При на Канада този уикенд - това е последният двигател, който Шарл може да използва без да бъде наказан. Добрата новина е, че останалите компоненти от хибридната система на колата му не са пострадали и ще могат да се използват отново.
Също според непотвърдена информаци, в мотора на Леклер е дефектирал елемент, който се смята за доказано надежден - модел, който се е използвал и в предишните задвижващи системи на тима. В допълнение на това стана ясно, че въпросният елемент не се произвежда от Ферари, а идва от външен доставчик, чиято продукция вече е издържала всички проверки за качество и издръжливост.
![Във Ферари нямат отговор за проблемите в Азербайджан](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/13062022/46a49e64-f238-4860-a94e-aa29679fce81.jpeg?operations=crop(0:257:3626:2297),fit(478:270))
Във Ферари нямат отговор за проблемите в Азербайджан
Използването на нов двигател за едва деветото състезание от сезона означава, че Леклер ще има нужда и от четвърти мотор, а най-вероятно и от пети, тъй като едва ли ще може да кара в още 14 състезания с този трети нов агрегат.
![Биното: Не е задължително да спечелим в Канада](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/28032022/7a824aa7-07a1-46d8-a43c-d10190dd99fb.jpg?operations=crop(1:21:1024:596),fit(478:270))
Биното: Не е задължително да спечелим в Канада
При Сайнц повредата се е оказала доста по-проста - дефектирала е хидравличната система, както стана ясно в неделя, а веднага след това и системата за контрол над спирачното усилие, която е преминала в авариен режим на работа.
![Сайнц се отписа от битката за титлата](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/14062022/b05a254b-8c2d-40ba-83a5-386d451adbec.jpg?operations=crop(0:70:1024:646),fit(478:270))
Сайнц се отписа от битката за титлата
Смята се, че повредите в моторите на Ферари не са свързани с допълнителните натоварвания, идващи режима на повишена мощност, който се използва от няколко състезания насам. Тестовите мотори са покрили по 7000 километра на стендовите за изпитания, гласи информацията от Маранело.
![Доктор Марко: Във всички случаи щяхме да спечелим в Баку](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/13062022/d7100ac1-f6d0-4a73-bc7e-fc29bee9fa80.jpg?operations=crop(0:65:1024:641),fit(478:270))
Доктор Марко: Във всички случаи щяхме да спечелим в Баку
Все още не се знае какви са били причините за техническите проблеми при клиентските отбори на Ферари - Алфа Ромео и Хаас, които също загубиха по един пилот в Баку.
Снимки: Gettyimages