Мениджърът на Макс скочи на тавана на заплатите на пилотите
Таванът на бюджетите във Формула 1 този сезон ще се окаже изключително интересна тема, като големите тимове вече обявиха, че няма как да се вместят в тези 140 милиона долара. А шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър дори обясни, че шест или седем отбора ще пропуснат последните състезания, тъй като няма да са им останали пари.
Разбира се, малките отбори са срещу промяна на тавана на бюджетите и това едва ли ще се случи.
В същото време заплатите на пилотите не са част от тези ограничения - това е едно от малкото изключения във все по-затягащата се финансова рамка. Но пък все по-усилено се говори, че заплащането на пилотите също ще бъде ограничено с таван на бюджетите. И това е решение, което е познато и в други спортове и се оказа мярка, която работи.
Верстапен предпочита Льо Ман пред “Инди 500”
Но налагането на такова решение няма да е лесно. Мениджърът на световния шампион във Формула 1 Макс Верстапен Раймонд Вермюлен определи идеята като “пълна идиотия”, като признанието му дойде пред нидерландския вестник De Telegraaf.
И Мерцедес иска по-висок таван на бюджетите
“Пилотите могат да увеличат стойността на всеки тим - обясни Вермюлен. - Ако се наложат ограничения на заплатите на пилотите, това ще обърне света с главата надолу, тъй като в същото време тимът ще запази възможността си да се възползва от силните страни на пилота без ограничения.”
От Ред Бул искат по-висок таван на бюджетите
Коментарите на Вермюлен идват малко, след като Макс подписа нов договор с Ред Бул, според който ще трябва да кара за тима до края на сезон 2028. Все още не се знае как евентуален таван на бюджетите ще засегне договори като този на Макс, но най-вероятно няма да му въздейства, тъй като ще се приеме, че става въпрос за заварено положение.
Естествено, пилотите във Формула 1 са против този таван на заплатите, като Валтери Ботас и Фернандо Алонсо дори се зачудиха на кого е дошла тази идея.