Жак Вилньов за Маси: Той си свърши работата правилно
Световният шампион във Формула 1 за 1997 година Жак Вилньов се изказа в подкрепа на състезателния директор в шампионата Майкъл Маси, като заяви, че австралиецът е свършил своята работа правилно по време на финалния старт за сезон 2021 в Абу Даби.
На „Яс Марина“ Маси трябваше да вземе няколко тежки решения в заключителните турове, като той избра да позволи на Люис Хамилтън и Макс Верстапен да решат спора си за титла в една последна състезателна обиколка. В нея британецът нямаше шанс с много старите си твърди гуми срещу свежите меки такива на звездата на Ред Бул и така титлата отиде в ръцете на Верстапен.
Макс Верстапен: Най-накрая малко късмет и за мен
От лагера на Мерцедес естествено не бяха доволни от случилото се и решенията на Маси, но дори и след тяхното обжалване в часовете след финала резултатът не бе променен. В последствие Тото Волф и компания се отказа от по-нататъшно протестиране, след като от ФИА обещаха да има задълбочен анализ на случилото се в Абу Даби.
ФИА ще анализира използването на колата за сигурност в Гран При на Абу Даби
Според някои теории на конспирацията, отхвърлени от Волф, едно от условията за оттеглянето на протеста от страна на Мерцедес е било Маси да бъде отстранен от своята позиция. Те бяха допълнително засилени и след публикуването на новата структура на управление на ФИА, в която и Маси, и ръководителят на комисията за едноместни формули Николас Томбаци отсъстваха.
Тото Волф за разследването на ФИА: Очаквам действия, а не само думи
Според Вилньов обаче австралиецът не трябва да губи своята позиция, въпреки многото критики, които бяха отправени към него не само след финала в Абу Даби, а и откакто той наследи покойния Чарли Уайтинг в началото на 2019 година.
Формула 1 усети липсата на Чарли Уайтинг в Саудитска Арабия
„Майкъл Маси не трябва да бъде изхвърлян. Той работеше под много високо напрежение, предизвикано от двамата шефове на отборите, които постоянно му казваха какво да прави, особено Тото, който не спря да вика в ушите му през последните пет обиколки. Маси обаче продължи да прави всичко правилно при периода с кола за сигурност.
Бивш пилот във Ф1: Маси е некомпетентен
„Единственото, което може би сбърка е, че не пусна затворените с обиколка коли една обиколка по-рано, но решението му да възобнови състезанието беше правилно. Все пак ще е добре да има ясни правила за такива ситуации или постоянни стюарди всеки уикенд. Другият вариант е да позволяват на пилотите да се бият след всеки инцидент, както се случва в Америка“, каза канадецът пред италианското издание Gazzetta dello Sport.