Хорнер: Краят на Гран При на Абу Даби бе първият позитивен късмет за Макс през 2021
Според ръководителя на тима на Ред Бул Кристиан Хорнер завършекът на Гран При на Абу Даби е бил първият случай през сезон 2021, в който Макс Верстапен е бил късметлия в развоя на събитията на пистата.
Макс Верстапен: Най-накрая малко късмет и за мен
Нидерландецът изглеждаше, че ще се размине с първата си титла преди пети обиколки преди края на кампанията всичко да се промени. Тогава Никола Латифи се удари на изхода от 14-я завой, което доведе до излизането на колата за сигурност. При нея лидерът в надпреварата Люис Хамилтън не спря в бокса за нови гуми, тъй като щеше да загуби позиция спрямо Верстапен, ако пилотът на Ред Бул бе продължил.
Макс Верстапен е новият световен шампион във Формула 1 след пълна драма в Абу Даби
Това обаче отвори вратата пред Верстапен да спре и сложи свежи меки гуми, с които при евентуален рестарт да атакува своя съперник и да изтръгне титлата от ръцете му. Точно това се е случи, тъй като колата за сигурност се прибра в края на предпоследния тур и нидерландецът имаше един шанс да изпревари седемкратния първенец, от който той се възползва и спечели дългата битка за титлата.
Макс Верстапен ще кара с №1 през 2022 година
И докато в Мерцедес не са много доволни от решенията на рейс директора Майкъл Маси в последните обиколки, в Ред Бул вярват, че за тях това е бил първият позитивен късмет през сезона.
Джордж Ръсел: Финалът на Гран При на Абу Даби е неприемлив
„Винаги има неща, които могат да се научат, но определено смятахме, че решението в началото на състезанието бе в наш ущърб. Това в неговия край обаче бе правилно, просто сезонът беше такъв. Имаше доста спорни моменти, като в част от тях бяхме печеливши, но в мнозинството бяхме от губещата страна.
„Макс все някога щеше да има и добър късмет и колата за сигурност, която Латифи предизвика ни даде тази възможност. След „Силвърстоун“, Будапеща и Баку смятахме, че късметът не е с него. За първи път обаче ние бяхме късметлии и това се случи в точния момент“, каза Хорнер.
Малко след края на състезанието от Мерцедес протестираха решенията на Маси, но те бяха отхвърлени след общо пет часа дебати. В лагера на Черните стрели обаче не са се отказали и все още обмислят дали да обжалват това решение на стюардите, или да се откажат и „преглътнат“ случилото се в Абу Даби.