Хелмут Марко с теория за слабата надеждност на Мерцедес през 2021 година
Моторспорт съветникът на тима на Ред Бул във Формула 1 д-р Хелмут Марко разкри своята теория за сравнително слабата надеждност на колите на Мерцедес от началото на 2021 година.
Според австриеца напрежението от завързаната битка за титлата е довелo до завишената бройка на механични повреди по двигатели на Мерцедес, в сравнение с последните години. Немският производител се радваше на много добра надеждност от началото на турбо-хибридната ера във Формула 1 през 2014 година, в която има записани седем поредни дубъла от титли при пилотите и конструкторите.
Ботас стартира от дъното на колоната заради сменени компоненти по двигателя
През 2021 обаче нещата са коренно различни, като след първите 15 старта разликата между Люис Хамилтън и Макс Верстапен в спора за титлата е само две точки. Ключът в развоя на този дуел може да се крие именно в надеждността на двигателите, където пилотът на Ред Бул има важно предимство. А то е, че той вече изтърпя едно наказание за допълнителна задвижваща система, която той трябваше да сложи в Русия след тежкия инцидент на „Силвърстоун“ през юли.
В същото време Хамилтън все още не е слагал четвърти агрегат, но един от оригиналните му три вече е вън от употреба. Причина за това е повредата, която британецът получи във втората тренировка преди Гран При на Нидерландия на „Зандвоорт“ в началото на септември. Съотборникът на Хамилтън в Мерцедес Валтери Ботас вече изтърпя две наказания заради допълнителни задвижващи системи, но една от тях може би е няма да бъде използвана повече заради терминален проблем.
„Мерцедес бяха свикнали да им е лесно. Те използваха мощността в първите обиколки, а след това намаляха режимите на работа. Това вече не е възможно. Сега често им се налага да използват по-агресивни режими и точно от там идва проблемът“, каза Марко пред Auto Motor und Sport.
Наказание праща Макс Верстапен последен на старта за Гран При на Русия
По-рано тази седмица ръководителят на Мерцедес Тото Волф заяви пред същото издание, че Хамилтън най-вероятно няма да получи нов двигател за старта в Турция тази седмица, освен ако няма проблем в подготовката за него.
Хамилтън може и да няма нужда от нов двигател през 2021
„Най-вероятно няма да се случи в Турция, освен ако Люис няма проблем там. Очакваме близка борба с Ред Бул, но все някога трябва да изтърпим наказание. Целта е това да се случи на писта, на която не си много силен или дори си направо слаб. Мексико ще бъде писта на Ред Бул заради надморската височина, както и Бразилия, ще видим къде ще го сложим“, каза Волф.
В Гран При на Русия Верстапен успя максимално да ограничи щетите от своето наказание, след като финишира втори зад Хамилтън и загуби само седем точки. Така той отстъпи и временното лидерство в шампионата, но държи ключовото предимство от гледна точка на наличните задвижващи единици.