Хелмут Марко с теория за слабата надеждност на Мерцедес през 2021 година

Хелмут Марко с теория за слабата надеждност на Мерцедес през 2021 година

Моторспорт съветникът на тима на Ред Бул във Формула 1 д-р Хелмут Марко разкри своята теория за сравнително слабата надеждност на колите на Мерцедес от началото на 2021 година.

Според австриеца напрежението от завързаната битка за титлата е довелo до завишената бройка на механични повреди по двигатели на Мерцедес, в сравнение с последните години. Немският производител се радваше на много добра надеждност от началото на турбо-хибридната ера във Формула 1 през 2014 година, в която има записани седем поредни дубъла от титли при пилотите и конструкторите.

Ботас стартира от дъното на колоната заради сменени компоненти по двигателя
Ботас стартира от дъното на колоната заради сменени компоненти по двигателя

През 2021 обаче нещата са коренно различни, като след първите 15 старта разликата между Люис Хамилтън и Макс Верстапен в спора за титлата е само две точки. Ключът в развоя на този дуел може да се крие именно в надеждността на двигателите,  където пилотът на Ред Бул има важно предимство. А то е, че той вече изтърпя едно наказание за допълнителна задвижваща система, която той трябваше да сложи в Русия след тежкия инцидент на „Силвърстоун“ през юли. 

В същото време Хамилтън все още не е слагал четвърти агрегат, но един от оригиналните му три вече е вън от употреба. Причина за това е повредата, която британецът получи във втората тренировка преди Гран При на Нидерландия на „Зандвоорт“ в началото на септември. Съотборникът на Хамилтън в Мерцедес Валтери Ботас вече изтърпя две наказания заради допълнителни задвижващи системи, но една от тях може би е няма да бъде използвана повече заради терминален проблем.

„Мерцедес бяха свикнали да им е лесно. Те използваха мощността в първите обиколки, а след това намаляха режимите на работа. Това вече не е възможно. Сега често им се налага да използват по-агресивни режими и точно от там идва проблемът“, каза Марко пред Auto Motor und Sport.

Наказание праща Макс Верстапен последен на старта за Гран При на Русия
Наказание праща Макс Верстапен последен на старта за Гран При на Русия

По-рано тази седмица ръководителят на Мерцедес Тото Волф заяви пред същото издание, че Хамилтън най-вероятно няма да получи нов двигател за старта в Турция тази седмица, освен ако няма проблем в подготовката за него.

Хамилтън може и да няма нужда от нов двигател през 2021
Хамилтън може и да няма нужда от нов двигател през 2021

„Най-вероятно няма да се случи в Турция, освен ако Люис няма проблем там. Очакваме близка борба с Ред Бул, но все някога трябва да изтърпим наказание. Целта е това да се случи на писта, на която не си много силен или дори си направо слаб. Мексико ще бъде писта на Ред Бул заради надморската височина, както и Бразилия, ще видим къде ще го сложим“, каза Волф.

В Гран При на Русия Верстапен успя максимално да ограничи щетите от своето наказание, след като финишира втори зад Хамилтън и загуби само седем точки. Така той отстъпи и временното лидерство в шампионата, но държи ключовото предимство от гледна точка на наличните задвижващи единици.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички