Европейският шампионат по мотокрос продължава този уикенд с Гран При на България

  След едногодишна пауза от календара на мотокрос състезанията в България, мотополигон „Горна Росица“ и Община Севлиево се завръщат на мотокрос сцената с предвидените две домакинства за сезон 2020, първото от които предстои тази седмица. На хоризонта се задава втория кръг на BMU Европейския шампионат по мотокрос, което на практика ще бъде първото състезание за сезона в тази дисциплина на територията на България.

Община Севлиево и местните мотоциклетни клубове хвърлиха доста усилия, в не-леки условия, да върнат мотополигона в блестящия му вид, готов да посрещне над 140 състезатели и да предостави отлични условия за мотокрос. Броя на състезателите в това първо за сезона мотокрос събитие е голям, защото към момента лицензираните български мотокросисти е 117, а за традиционните гости от Румъния, това ще бъде и първи старт за сезон 2020 и интереса е голям. В Севлиево очакваме и състезатели от Гърция, които миналата седмица рестартираха своя национален шампионат, но мотополигон „Горна Росица“ е важно място по пътя на оскъдните международни прояви в Европа и региона тази година. Други от обичайните участници в шампионата няма да могат да вземат участие тази седмица поради редица ограничения свързани с пътувания, но при така динамично развиващата се обстановка, някой от тях могат и да успеят да се наредят на стартовата бариера.

Въпреки това, регламентът на BMU Европейския шампионат по мотокрос за сезон 2020 претърпя някой промени, част от които са свързани с епидемиологичната обстановка в Европа към момента. На края на сезона, крайното класиране ще бъде формирано като се махнат два най-лоши резултата (на практика един кръг) което ще балансира ситуацията с пътуванията и участията на състезателите. Други важни и интересни промени са навлизането на един нов клас – МХ50, класът за най-малките пилоти които ще прохождат в мотокроса на мотоциклети без скорости – тип автоматик. Мотополигон „Горна Росица“ представлява перфектно място за това начало, защото разполага с няколко различни конфигурации за най-малките, като се избягват емблематичните „комини“ по трасето.

Другата интересна промяна, която важи и за националния ни шампионат е разделението на пилотите от класовете МХ и бившия МХ40 в две отделни групи за тренировките и маншовете, като групата МХ е за пилотите на възраст 22-44 години, а новата група е МХ Senior е за всички над 45 години. Ветераните ще карат по-малко време с цел да се намали физическото натоварване.

Наред с чисто спортните промени по регламентите, същинската подготовка и реализация на състезанието и най-вече удоволствието от мотокроса, не трябва да се забравя, че състезанието в Севлиево се провежда в условията на епидемиологична обстановка и наред с всички останали аспекти на мотоциклетния спорт, трябва да се вземат в предвид и някой нови и изключително важни особености. През изминалите два месеца, наред със рестартиралия период на лицензиране на клубове и състезатели, БФ Мотоциклетизъм изготви и успя да наложи като еталон в региона правила за поведение по време на състезания, който има основната задача да формулира набор от правила, задължителни за всички свързани с мотоциклетния спорт  и целящи намаляване на разпространението на COVID-19. Мотополигон „Горна Росица“ разполага с голяма площ и перфектни условия, които улесняват прилагането на принципите на социалната дистанция. Променени са и някой традиционни форми на административния и техническия контрол, като основната цел е да се ограничи събирането на групи хора.

В спортен аспект, Гран При на България 2020 е едно очаквано и желано състезание което ще върне радостта от мотокроса за състезателите и клубовете.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти