Яри-Мати Латвала водач след втория ден на рали Аржентина
Финландският пилот на Volkswagen в Световния рали шампионат (WRC) – Яри-Мати Латвала направи силен втори ден, в който записа четири етапни победи и поведе колоната зад себе си. Яри, който спечели последния кръг от шампионата в Мексико се цели във втора поредна победа, а най-близкият му преследвач е неговият съотборник и трикратен световен шампион – Себастиен Ожие на 7.9 секунди изоставане. Хейдън Падън от отбора на Hyundai е на още 3.5 секунди изоставане, след като направи много силен втори ден, който включваше 150.08 състезателни километра. Ожие, който снощи бе водач в генералното класиране с равно време с Дани Сордо, бе водач в класирането след ранните етапи за деня, но след внимателното начало на Латвала в първите три отсечки, той атакува по-късно през деня и успя да поеме водачеството:„Беше много добър ден за нас. Нямахме сериозни грешки с изключение на няколко съвсем дребни неточности, но и това е част от играта, когато натискаш максимално. Аз и моят навигатор планирахме да стартираме внимателно в първия етап за деня, защото беше много тежък. Не е един от любимите ми, а и при второто минаване имахме затруднения, така че отново гледах да не натискам прекалено много“, заяви Яри-Мати. Той се наслади на условията по трасето за разлика от Ожие. Веднага след като температурите се покачиха до 22 градуса, отсечките изсъхнаха и френският пилот трябваше да чисти пътя. Латвала се възползва и остави Ожие и Падън да се борят зад него за втората позиция. Падън направи няколко минимални грешки, но все пак подобри карането си в повторното минаване на етапите и записа много добри времена, въпреки че имаше лек проблем с окачването на колата си. Андреас Микелсен в третата кола на Volkswagen завърши четвърти ден номер 2, като успя да изпревари Дани Сордо от Hyundai, който имаше проблеми със заседналия педал на газта на своята кола. Мадс Остберг прави спокойно и стабилно състезание до този момент и се движи на шестата позиция в своята Ford Fiesta RS. Неговото изоставане обаче е над 2 минути. Веднага зад него в класирането са Хенинг Солберг и Ерик Камили, който има за цел да направи едно изчистено от грешки състезание и да запише стабилен резултат за своя отбор. Местният герой – Маркос Лигато е девети, въпреки че загуби три минути при един инцидент, в който той падна встрани от пътя и се наложи да отстранява нанесените по колата щети. Тиери Нювил запълва топ 10, но той изостава с много от лидерите, защото неговият Hyundai i20 WRC спираше няколко пъти по време на деня поради проблеми в инсталацията на горивната система. От Танак и Лоренцо Бертели бяха най-големите имена, които напуснаха състезанието през петъчния ден. Танак се движеше шести, но проблем в алтернатора на неговата кола го накара да приключи с битката, а Лоренцо загуби изцяло мощността на своята кола и приключи състезанието. В съботния трети ден от рали Аржентина пилотите ще се борят с шест състезателни етапа или общо 157.82 състезателни километра. Първият от тях започва в 14:58 часа българско време и е с дължина от 19.71 километра. Снимка: www.wrc.com