Шефът на Citroen Racing в Световния рали шампионат (WRC) – Ив Матон заяви, че очаква феновете на рали спорта да се влюбят в новите коли, когато те направят своя дебют през следващия сезон. Той изгледа целия тест на своя отбор, в който френският производител изпробва за първи път новата си кола, която е базирана на модела – C3, и която направи своя дебют на пътя през миналата седмица във Франция.
Ив заяви след четиридневния тест, в който пилоти бяха Крис Мийк и Крейг Брийн, че колата е напълно успешен наследник на настоящия модел – DS3 WRC, който направи своя дебют през 2011-а година: "Смятам, че създадохме точно същата кола, която си представяхме още в началото на този проект. По новия правилник трябваше да създадем по-вълнуващи и бързи коли, и определено ние успяхме да постигнем това. Всички аспекти, които по правилник трябва да се подобрят са налични – шумът, скоростта и агресивният дизайн са вече видими, като имаме предвид, че това беше първото излизане на колата на реален път! Вярвам, че феновете на спорта ще харесат много тези коли".
Отборът на Citroen Racing се оттегли от спорта за една година, за да се концентрира върху развитието на новата си кола и Матон не пропусна да похвали целия отбор за добре свършената работа: "Тестовете са много важна част от проект с такова значение и големина. Графиците за осъществяването на дизайна също бяха доста кратки и трудни за спазване. Благодарение на опита и професионализма на отбора, те успяха да свършат забележителна работа по дизайна на колата, както и всичко друго свързано с новите правила. Сега, след като успяхме да тестваме колата точно по график и то без каквито, и да било проблеми е много позитивно, и ние можем да се концентрираме върху подреждането на програмата ни за бъдеще. Още веднъж искам да кажа, че това, което мъжете и жените в Citroen Racing постигнаха е нещо невероятно!".
Ив Матон отбеляза също така, че участието на отбора в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) също ще помогне в оформянето на колата: "Нашата WTCC програма ни идва като бонус, защото ще ни позволи да действаме от различен ъгъл. Преди години, буквално нямахме никакъв опит в аеродинамичен аспект. Сега вече можем да се възползваме от събраните данни и натрупания опит".
Снимка: www.wrc.com