Един по-напрегнат шампионат на пистата без Audi?
Пилотът на Porsche и световен шампион от сезон 2016 Нийл Яни смята, че оставането на само два отбора, способни да спечелят титлата в сериите по издръжливост, ще направи шампионата още по-тежък. Яни достигна върха в надпреварата заедно със своите съотборници Марк Лийб и Ромен Дюма, но от сезон 2016 той ще дели своя болид с Андре Лотерер от Audi и Ник Тенди. Титлата им стана реалност, въпреки че след "24-те часа на Льо Ман" те не завършиха по-напред от четвърто място. Toyota пък може би ще изненадат със ново лице догодина.
"Очевидно за нас е тъжно, че Audi напусна. Сега останахме само ние и Toyota, но пък това беше най-оспорваният ни сезон във WEC. Audi печелеха, Toyota печелеха, ние също и следващата година ще бъде още по-напрегнато след като оставаме само ние и Toyota. Всеки уикенд ще бъде тежък. Това ще промени до известна степен начина, по който подхождахме към състезанията", заяви швейцарецът.
Един от най-успешните пилоти в Световния шампионат за туристически автомобили – Хосе Мария Лопес се очаква да подпише договор с Toyota в сериите, но пък миналата седмица стана ясно, че дублираните дати на Формула Е, където Лопес вече се състезава, и WEC остават. Това означава, че на редица пилоти ще им се наложи да изберат между двата шампионата, а при положение, че битката ще бъде още по-оспорвана, не е сигурно, че Toyota ще рискуват с него. Себастиен Буеми, който също участва и в двата шампионата и се състезава с Toyota номер 5, ще трябва да направи избор, а във Формула Е този сезон той трябва и да защитава своята титла.
"Трябва да приключа договора си със Citroen, а това ще се случи на 31 декември. Вече имам ангажименти през следващия сезон във Формула Е, но моя мечта остават "24-те часа на Льо Ман". За момента не мога да кажа много неща, защото нищо не е официално“, сподели Лорес на срещата на ФИА във Виена миналата седмица.