Ducati: Michelin не държат нещата под контрол
Състезателите на Ducati не са доволни и смятат, че Michelin не се справят със своите гуми за влажно време, след драмите, които станаха на чешката писта "Бърно" този уикенд. Освен Лоренсо триото на италианския тим Довициозо, Яноне и Рединг също отчетоха бързото изхабяване на гумите. Въпреки че бяха във водещата група по време на първите обиколки, тримата изостанаха доста, след като започнаха да губят части от гумите си на пистата. Довициозо не завърши състезанието, а съотборниците му останаха съответно на осмо и 15 място. Довициозо бе и първият, при който започнаха затрудненията. Той опита да продължи състезанието с интермедия гумите на втория си мотор, но не се отказа впоследствие.
"Много съм разочарован, защото се прибирам без нито една точка. Не съм учуден от това, което се случи, защото предната гума бе наистина мека, така че в тези условия с леко влажна писта, нямаше как да се получи. Не съм доволен с разпределението, което имахме - екстра софт гуми, които използвахме на "Заксенринг" и прекалено твърди гуми. Не можем да използваме тези две гуми на всяка писта - температурата е различна, асфалтът също и не смятам, че те са подходящи за всяко трасе. Състоянието на Michelin при влажно време не е под контрол. Нуждаем се от повече спецификации на гумите. Да не говорим, че е опасно да изгубиш част от гумата, развивайки толкова висока скорост", сподели Довициозо.
Яноне беше лидер за цели 12 обиколки, но след като бе изпреварен от победителя Кръчлоу - един от двамата пилоти с твърди гуми, а след това и от Роси, той остана трети, а при последните три обиколки падна до осма позиция. Рединг нямаше този късмет и остана 15-и, отчитайки сходни проблеми с предната гума като тези в Аржентина в началото на април.
"Доволен съм за по-голямата част от състезанието, защото бяхме на предните места и показвахме най-доброто от себе си. Говоря за мен, Дови и Скот. За нещастие, когато стигнах до последните седем обиколки, беше много трудно да задържа ситуацията, каквато беше. Предната ми гума беше унищожена. Не атакувах достатъчно в началото. Бях на 80%, не на 100%. През последните обиколки обаче беше невъзможно да карам, не само да атакувам", разочаровано заяви Яноне.