Каетан Каетанович води след първия ден на рали Азорски острови в ERC
Водачът в генералното класиране на Европейския рали шампионат (ERC) и шампион от миналата година – Каетан Каетанович с Ford Fiesta R5 пое лидерството в рали Азорски острови, след един много успорван и труден първи ден, в който пилотите се пребориха с четири етапа.Полският пилот поведе в открвищата отсечка, която бе с дължина 7 километра, а местният герой Рикардо Моура записа второ време, с което даде заявка за добро представяне. Моура затвърди доброто си каране и във втория етап, в който записа най-бързото време и така поведе състезанието след две отсечки. Каетанович се смъкна до третата позиция, след като загуби и втората от Ралф Сирмасис със Skoda Fabia R5, който спечели последния кръг от шампионата на рали Акрополис.Защитаващият своята титла Каетанович обаче отговори в етап три и отново пое водачеството, докато Моура призна, че е карал внимателно в най-дългия за деня етап – 13.4 километровия Vila Franca Sao Bras. Екипажите приключиха първия ден със суперспециален етап, където Кайто загуби 6 секунди от победителя Сирмасис, като след него заяви, че гумите му са били унищожени и е нямало как да се бори за победата, но все пак удържа водачеството си с аванс от само 1 секунда. Най-близкият преследвач на Каетан в генералното класиране – Алексей Люканюк спечели третата позиция в последния суперспециален етап, но преди това претърпя катастрофа, която за щастие не доведе до край на ралито за него и в края на деня той се озова на третата позиция в генералното класиране на само 3.7 секунди изоставане от лидера.Местният герой Рикардо Моура остана на четвъртата позиция на 10.5 секунди изоставане в края на деня, но показа добро темпо и не трябва да бъде отписван от битката. Пети се движи унгарският пилот – Давид Ботка, а зад него на шестата позиция се намира Антонин Тлустяк. Топ 10 допълват четири португалски екипажи, които са в рамките на 10 секунди помежду си, като изоставането им спрямо лидерите е от над половин минута.Ралито продължава в петъчния ден с общо три отсечки, които ще се карат по два пъти и ще предложат на екипажите бързи, но и трудни 81 състезателни километра.Снимка: www.fiaerc.com