Renault Megane R.S. - завръщането на краля
Върху раменете на новия Megane R.S. бяха натрупани огромни очаквания още преди дори да си бе показал носа на улицата. Отговорността бе наистина огромна, но и имаше защо - предишните две поколения бяха най-добрите хот-хеч играчки създавани някога. Не толкова заради рекордните обиколки на "Нюрбургринг", а защото успяваха да налагат стандартите за управление, усещане и чисто удоволствие от лек спортен автомобил с предно предаване. Нов обликДокато предишното поколение Megane R.S. имаше нисък и агресивен силует на купе с две врати, днес той идва единствено преоблечен като петврат хечбек. Сериозна промяна, но в последно време пазарът произнесе присъдата си против подобни "екзотики" в хечбек сегмента. Новата конфигурация се ползва и от всичките преки конкуренти на Megane.
Така например за да поберат новоразработеното от Renault Sport окачване калниците са раздути с 60 милиметра. На предните са добавени хриле, през които се отвежда горещият въздух от Brembo спирачките. Предната броня e по-агресивна и широка, с отвори за допълнително охлаждане и сплитър, вдъхновен, по думите на Renault, от участието на френския производител във Формула 1.
Задната броня също има допълнителни отвори и голям функциониращ дифузьор с централен накрайник във формата на обърнат трапец, в който са побрани двойните тръби на изпускателна система.
Новото сърце на Megane R.S.
Мощността от 280 кс идва от напълно нов бензинов 1.8-литров четирицилиндров турбо двигател с директно впръскване на горивото, разработен в сътрудничество с Renault Sport Racing. Въртящият момент е 390 Нм и е на разположение в пълната си тяга още при 2400 оборота. Силата на новия Megane R.S. е дозирана много прецизно, за да може всеки да извлече максимума от възможностите на окачването и да се наслади на високото ниво на сцепление на предните гуми. @@@Изборът на трансмисии е между класическа механична скоростна кутия с шест предавки и автоматична 6-степенна EDC с два съединителя и възможност за смяна на предавките от лостчета зад волана. Ние успяхме да се доберем до механичната 6-степенна версия, с която можеш максимално да участваш в управлението на Megane R.S. Автоматичната EDC трансмисия с два съединителя също има своите предимства, като освен бързата смяна на предавки, дава възможност за режим за по-спокойно шофиране в градски условия.
Интериор
Когато седнеш в новия Megane R.S., първото впечатление е, че си попаднал в кокпита на спортен автомобил, а не в обикновен хечбек. Дълбоките и приятно обгръщащи те седалки с Alcantara тапицерия, спортният волан (от същата материя), лостът, алуминиевите педали и другите R.S. детайли те подтикват да опитваш да вземеш колкото се може повече от възможностите на новия Megane R.S. И това е добре, защото в крайна сметка за това са направени тези хот-хечове, да се карат от хора, заразени от бензин в кръвта. @@@Дали кралят отново се казва Megane R.S.?
Поведението на Megane R.S. при всякакви условия, начинът, по който предава цялата мощност към асфалта, и усмивката, която остава на лицето ти дълго след като си се прибрал, са достатъчни фактори Megane R.S. отново да е любимият ни хот-хеч. Особено когато е конфигуриран с 6-степенна механична скоростна кутия, механичен Torsen диференциал с ограничено приплъзване, Cup окачване и двукомпонентни спирачни дискове и Brembo апарати.
Ето основните фактори, които правят Megane R.S. толкова специален:
1. Cup окачването прави поведението на новия Megane R.S. изключително прецизно и без никакви компромиси.
2. Амортисьорите и пружините са с 10% по-твърди настройки, както и стабилизиращите щанги.
3. Torsen диференциалът се грижи за елиминирането на недозавиването чрез променлив коефициент на блокиране при ускорение и спиране.
4. Двукомпонентните дискове са по-леки и ефективни при екстремни натоварвания при спиране.
5. Системата 4CONTROL за завиване на четирите колела помага както за стабилното поведение при висока скорост, така и за добрата маневреност в градски условия. @@@В очакване хардкор Tropfy версията да завладее "Зеления ад"
За да си върне короната и да бъде признат от всички за единствен крал обаче, от Renault ще пуснат в действие очакваната от всички дори още по-пистово насочената Tropfy версия. С 300 конски сили и по-ниско тегло тя ще атакува рекорда на основния конкурент Honda Civic Type R за най-бърза обиколка на сериен автомобил с предно предаване по "Северната дъга" на легендарната германска писта "Нюрбургринг". Така, поне за известно време, се очаква споровете на тази тема да приключат.