Renault Megane R.S. - завръщането на краля

Renault Megane R.S. - завръщането на краля

Върху раменете на новия Megane R.S. бяха натрупани огромни очаквания още преди дори да си бе показал носа на улицата. Отговорността бе наистина огромна, но и имаше защо - предишните две поколения бяха най-добрите хот-хеч играчки създавани някога. Не толкова заради рекордните обиколки на "Нюрбургринг", а защото успяваха да налагат стандартите за управление, усещане и чисто удоволствие от лек спортен автомобил с предно предаване.

Нов облик

Докато предишното поколение Megane R.S. имаше нисък и агресивен силует на купе с две врати, днес той идва единствено преоблечен като петврат хечбек. Сериозна промяна, но в последно време пазарът произнесе присъдата си против подобни "екзотики" в хечбек сегмента. Новата конфигурация се ползва и от всичките преки конкуренти на Megane.

Дизайнерите на французите обаче са се постарали максимално да променят стандартния Megane. Трябва да кажем, че са успели да постигнат типичия R.S. облик понеже от две преки разстояние можеш да разбереш, че към теб с агресивна стойка и видимо по-широко тяло идва истински хот-хеч. Нищо обаче в новата визия на модела не е случайно, или добавено само от имиджови подбуди.

Така например за да поберат новоразработеното от Renault Sport окачване калниците са раздути с 60 милиметра. На предните са добавени хриле, през които се отвежда горещият въздух от Brembo спирачките. Предната броня e по-агресивна и широка, с отвори за допълнително охлаждане и сплитър, вдъхновен, по думите на Renault, от участието на френския производител във Формула 1.

Задната броня също има допълнителни отвори и голям функциониращ дифузьор с централен накрайник във формата на обърнат трапец, в който са побрани двойните тръби на изпускателна система.

Новото сърце на Megane R.S.

Мощността от 280 кс идва от напълно нов бензинов 1.8-литров четирицилиндров турбо двигател с директно впръскване на горивото, разработен в сътрудничество с Renault Sport Racing. Въртящият момент е 390 Нм и е на разположение в пълната си тяга още при 2400 оборота. Силата на новия Megane R.S. е дозирана много прецизно, за да може всеки да извлече максимума от възможностите на окачването и да се наслади на високото ниво на сцепление на предните гуми.

Изборът на трансмисии е между класическа механична скоростна кутия с шест предавки и автоматична 6-степенна EDC с два съединителя и възможност за смяна на предавките от лостчета зад волана. Ние успяхме да се доберем до механичната 6-степенна версия, с която можеш максимално да участваш в управлението на Megane R.S. Автоматичната EDC трансмисия с два съединителя също има своите предимства, като освен бързата смяна на предавки, дава възможност за режим за по-спокойно шофиране в градски условия.

Интериор

Когато седнеш в новия Megane R.S., първото впечатление е, че си попаднал в кокпита на спортен автомобил, а не в обикновен хечбек. Дълбоките и приятно обгръщащи те седалки с Alcantara тапицерия, спортният волан (от същата материя), лостът, алуминиевите педали и другите R.S. детайли те подтикват да опитваш да вземеш колкото се може повече от възможностите на новия Megane R.S. И това е добре, защото в крайна сметка за това са направени тези хот-хечове, да се карат от хора, заразени от бензин в кръвта.

Дали кралят отново се казва Megane R.S.?

Поведението на Megane R.S. при всякакви условия, начинът, по който предава цялата мощност към асфалта, и усмивката, която остава на лицето ти дълго след като си се прибрал, са достатъчни фактори Megane R.S. отново да е любимият ни хот-хеч. Особено когато е конфигуриран с 6-степенна механична скоростна кутия, механичен Torsen диференциал с ограничено приплъзване, Cup окачване и двукомпонентни спирачни дискове и Brembo апарати.

Ето основните фактори, които правят Megane R.S. толкова специален:

1. Cup окачването прави поведението на новия Megane R.S. изключително прецизно и без никакви компромиси.

2. Амортисьорите и пружините са с 10% по-твърди настройки, както и стабилизиращите щанги.

3. Torsen диференциалът се грижи за елиминирането на недозавиването чрез променлив коефициент на блокиране при ускорение и спиране.

4. Двукомпонентните дискове са по-леки и ефективни при екстремни натоварвания при спиране.

5. Системата 4CONTROL за завиване на четирите колела помага както за стабилното поведение при висока скорост, така и за добрата маневреност в градски условия.

В очакване хардкор Tropfy версията да завладее "Зеления ад"

За да си върне короната и да бъде признат от всички за единствен крал обаче, от Renault ще пуснат в действие очакваната от всички дори още по-пистово насочената Tropfy версия. С 300 конски сили и по-ниско тегло тя ще атакува рекорда на основния конкурент Honda Civic Type R за най-бърза обиколка на сериен автомобил с предно предаване по "Северната дъга" на легендарната германска писта "Нюрбургринг". Така, поне за известно време, се очаква споровете на тази тема да приключат.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички