Audi e-tron: прототипът със самостоятелна изява на голямата сцена
Прототипът Audi e-tron представя на водача и пътниците изцяло ново измерение на обкръжаващата ги среда. В допълнение към изключителния простор и стилно изчистения дизайн, първият електрически модел на Audi предлага извънредно спокойна атмосфера, която на свой ред се превръща в перфектната сцена за изява на озвучителната система Bang & Olufsen 3D Premium Sound System. Пълноразмерният SUV модел предлага и изцяло нова концепция за управление и контрол на функциите. Audi e-tron е първият серийно произвеждан автомобил с виртуални външни огледала.Сценарият: голяма сцена за изявата на прототипа Audi e-tronВ Датския кралски театър в Копенхаген марката с четирите кръга представя за първи път интериора на прототипа Audi e-tron. На сцената, където актьорите и изпълнителите обикновено излизат за своите изпълнения пред аудитория с 650 зрители, ярката светлина на прожекторите сега е фокусирана изцяло върху пълноразмерния SUV модел с електрическо задвижване. Все още обгърнат в характерната си камуфлажна окраска, прототипът Audi e-tron демонстрира пред публиката изключително гъвкавия и практичен дизайн на своето вътрешно пространство - с лекотата на балерина, интелигентността на театрален актьор и внушителното изпълнение на оперен певец.
Подобно на истинска концертна зала, електрическият SUV модел предлага на водача и неговите спътници и едно чисто акустично изживяване с 3D звука на допълнително предлаганата озвучителна система Bang & Olufsen Premium Sound System. Тази система възпроизвежда музикалните произведения точно така, както са записани - без никакви изкуствени ефекти благодарение на 16-те озвучителни тела и усилвателя с мощност до 705 вата.
Вдъхновени от кубизма форми и виртуални външни огледала: вътрешният дизайн на Audi e-tron
Сцената във вътрешността на прототипа Audi e-tron е във формата на голяма плавна дъга, която буквално обгръща пространството (т. нар. "Wrap-around") и включва в себе си цялото арматурно табло с неговите добре изразени хоризонтални линии заедно с пластичните форми на облицовките на вратите. В нея се вписва хармонично и козирката на серийния Audi virtual cockpit, чиито елегантен дисплей създава зрително усещане за свободно реене в пространството, както и екраните на виртуалните външни огледала. Тези огледала ще отбележат своята световна премиера в серийната версия на прототипа Audi e-tron, извеждайки цифровизация в автомобила на съвсем ново равнище.
Виртуалните външни огледала не само осигуряват ново технологично изживяване, но предлагат и много практически ползи по отношение на комфорта и безопасността. В тяхната тънка конзола е вградена малка видеокамера, чието изображение се обработва цифрово и се показва на висококонтрастните 7-инчови OLED екрани в интериора. Водачът може да се възползва от различни настройки само с докосване чрез сензорната функция на екрана. Кадрирането на изображението например може да бъдат променено, за да осигури желананото зрително поле, а картината подлежи на увеличаване и намаляване в зависимост от желанието на потребителя. В системата MMI водачът може да избира и между три гледни точки, подходящи за различни ситуации на пътя - за шофиране по магистрала, за завиване и при маневри за паркиране.
Друга забележителна характеристика на вътрешното пространство е конзолата на централния тунел между седалките. Тя е разположена върху отворени странични панели, което създава впечатлението, че подлакътникът и вграденият скоростен лост се носят свободно в пространството над нея. Така лекотата и ефективността се сливат в едно, а цялото арматурно табло е фокусирано върху водача.
Eлектричеството оживява: материалите и изпълнението
Във всяко ниво на оборудването вътрешното пространство на прототипа Audi e-tron демонстрира пефектна координация на материалите на тапицериите, цветовете и декоративните облицовки. Независимо дали става дума за фината естествена кожа Valcona или за тъмния четкан алуминий, допринасящ за спортното излъчване, електрическият SUV модел отговаря на най-високите качествени стандарти по отношение на изпълнението и избора на материали. Шевовете на седалките пресъздават мотив, напомнящ електронните платки, а допълнително се предлагат шевове и бордове на тапицериите в яркооранжевия цвят на електрическите системи с високо напрежение. Допълнителният пакет контурно/индиректно вътрешно осветление подчертава нежно повърхностите и акцентира прецизно основните линии на интериора. Емблемата "e-tron" на арматурното табло също използва ефектна подсветка.
Изобилие от място за петима: вътрешен простор
Благодарение на своето голямо междуосно разстояние от 2928 милиметра, прототипът Audi e-tron е в състояние да предложи достатъчно пространство за петима пътници и техния багаж. Дължината на интериора, пространството в областта на главите на пътниците в предната и в задната част, както и за коленете на пътуващите на втория ред седалки са сред най-добрите показатели в сегмента на пълноразмерните SUV модели. Поради липсата на традиционния за конвенционалните модели централен тунел, отзад е налице напълно равен под, който създава допълнително пространство.
Почти съвършено: усещането за спокойствие в купето
Със своята комбинация от електрическо задвижване и комфортен, изтънчен интериор, прототипът Audi e-tron създава коренно ново, различно усещане за мобилност. Особено при пътуване в градски условия, моделът излъчва почти съвършено усещане за тишина и спокойствие - до купето достигат единствено далечни звуци от гумите и лекото бръмчене на електродвигателите. Акустичният комфорт винаги е бил сред силните страни на всички модели на Audi, но прототипът Audi e-tron издига това качество на нова висота и предлага изключителен комфорт при пътуване на дълги разстояния.
В каросерията на модела са използвани специални мерки за шумоизолация и уплътняване на всички зони, които биха могли да станат проводник на шумови смущения. Аеродинамичният шум, който обикновено доминира в акустичните възприятия на водача и пътниците при скорост на движение около 85 км/ч, едва достига до вътрешността на прототипа Audi e-tron и пътуващите могат да говорят помежду си спокойно и удобно дори при движение с висока скорост.