Това е първото Audi Q8

Това е първото Audi Q8

Audi Q8 съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV модел. Богато оборудван, със широкообхватна свързаност и достатъчно солиден за офроуд движение, моделът е сигурен партньор за бизнес и удоволствие. Audi Q8 ще бъде представен на европейските пазари през третото тримесечие на 2018 година.

Функционален, спортен и елегантен: концепцията за пространство

Audi Q8 изразява спортната динамика и престижа по-ярко от всеки останал модел от SUV гамата на марката с четирите кръга. С дължина от 4.99 метра, широчина от 2.00 метра и височина от 1.71 метра, SUV купето е по-широко, по-късо и по-ниско от своя събрат Q7. С междуосие от почти 3.00 метра, то предлага просторен интериор, който надхвърля този на конкурентите му по отношение на най-важните размери, включително дължина на интериора и пространство за главите. В задната част, на разположение е система от три седалки, които могат да се изместват в надлъжна посока при желание. При сгънати седалки, багажното отделение под електрозадвижвания заден капак достига 1,755 литра.

Едно спортно изживяване: окачването и задвижването

Audi е quattro и quattro е Audi – разбира се това се отнася и в частност до Q8, върховият SUV модел на марката. Чисто механичният централен диференциал пренася силите към предния и задния мост в пропорция от 40:60. Когато е необходимо, той разпределя въртящия момент с приоритет към моста с по-добро сцепление. Това, в съчетание с просвета, късите надвеси и контрола на спускането по наклон, означава че Audi Q8 може спокойно да се движи и извън асфалтираните шосета. Окачването с адаптивни амортисьори е стандартно оборудване. Audi предлага адаптивно въздушно окачване с управление на характеристиките на амортисьорите като опция, с възможност за комфортна или спортна настройка. То настройва височината на каросерията в зависимост от пътната ситуация и предпочитанията на водача с промяна в диапазон от 90 милиметра.

Освен стандартното прогресивно кормилно управление, чието предавателно отношение става „по-директно“ със завъртането на волана, Audi предлага също и като опция управление на четирите колела. То извършва завъртане на задните колела под ъгъл от до 5 градуса – в обратна на предните посока при ниска скорост за подобряване на маневреността, и в същата посока като предните при висока скорост, за постигане на по-добра стабилност.

Всички системи за задвижване са изключително ефективни благодарение на новата микрохибридна технология (MHEV). Основната 48-волтова електрическа система включва два важни технологични модула: литиево-йонна батерия и, задвижван от ремък, стартер-генератор. По време на спиране системата може да регенерира до 12 кВт мощност и да я върне в акумулаторната батерия. Технологията MHEV позволява дълги фази на движение с „реене“ с изключен двигател и диапазон на изключване на старт-системата започващ от 22 км/ч.

Изчистеността е новият премиум: интериорът

Лесни за разбиране символи са част от дигиталната прецизност на Audi и високото ниво на интеграция на архитектурата и функциите. Централен елемент в системата MMI е сензорният реагиращ екран. Със своята визия с черен панел, той почти се „разтваря“ в голямата черна повърхност на арматурното табло когато е изключен. Всички елементи имат логична връзка помежду си, от плоската лента с въздушни отвори до широката конзола на централния панел помещаваща лоста за режимите на автоматичната трансмисия tiptronic. В тъмнината, опционалните контурни светлини очертават ярко изразените линии в дизайна на интериора и осигуряват осветяване отзад на триизмерните знаци quattro над жабката – пример за любовта към детайла от страна на Audi. Опции като контурните седалки с функции за масаж и вентилация, четиризоновата автоматична климатична система и пакетът за качество на въздуха допълнително подчертават елегантната околна среда /ще се предлага в по-късен етап/.

Чувствителни и удобни: контролните органи и дисплеи

Системата MMI с управление с докосване на новото Audi Q8 осигурява достъп до почти всяка функция с помощта на два големи екрана. Горният 10.1-инчов дисплей (в комбинация с MMI Navigation plus) се използва за контролиране на инфоразвлекателната и навигационната системи. Водачът използва 8.6-инчов дисплей под този за отоплението и вентилацията, с удобни функции и текстово въвеждане на команди, последното с удобно и ергономично разположена китка на лоста за предавките.

Управлението е интуитивно и просто: тактилно и акустично кликане потвърждава че пръстът е активирал функцията. В допълнение към всичко това, естественият гласов контрол превръща Audi Q8 в интелигентен партньор за диалог. Водачите могат да изговарят думите свободно. Гласовият контрол може да интерпретира и разбере смисъла на изречението, като например „Гладен съм“ и да предложи ресторанти в близост.

Уредите за управление се показват на изцяло дигиталния виртуален кокпикт на Audi. Неговият дисплей с висока резолюция и размер от 12.3 инча може да превключва между различните екрани с помощта на мултифункционалния волан. Опционалната plus версия включва втора, изключително спортна визия. Head-up дисплеят прожектира важна информация на предното стъкло, включително детайлно водене по навигация в лентата.

Независимо дали става дума за паркиране в града или за движение извън него – Audi Q8 подкрепя водача в различни ситуации. Сред системите които имат принос за това са адаптивният круз контрол, асистентът за ефективността, за кръстовища, за смяна на лентата, предупреждение за наличие на обекти около автомобила и панорамна система от камери с 360 градусов обзор. Важна функция е дистанционният пилот за гараж, който ще бъде въведен от 2019 година. Под наблюдението на водача, той води SUV модела към гаража и обратно напълно автономно. Водачът напуска автомобила преди това и активира процеса като използва приложението си myAudi в смартфона. Дистанционният пилот за паркиране предлага подобно ниво на удобство. Зад всички тези функции стои централният контролер за асистенция на водача. Той непрекъснато анализира диференцииран модел на околната среда и го използва за да управлява системите за асистенция. Необходимите за това данни се осигуряват – в зависимост от избраните опции – от пет радарни сензора, шест камери, дванайсет ултразвукови сензора и лазерен скенер.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички