Финансовите трудности на мотоциклетния производител КТМ продължават и участието на компанията в MotoGP е вече под въпрос. Орязването на разходите за състезателната програма на марката е логично, като се има предвид, че е трудно да се оправдае пред съда, одобрил спасителната програма на марката, харченето на пари за спорт. Особено, когато КТМ ще трябва да се раздели с половината си служители.
Според непотвърдена информация, китайският мотоциклетен производител CFMOTO е в напреднал стадий на преговорите за закупуването на състезателната програма на КТМ в MotoGP. Годишният бюджет на КТМ за MotoGP е около 60 милиона евро, които явно вече са непосилен разход за компанията.
Планът на китайците включва закупуването на цялата програма, преименуването й и запазването на цялата й структура, включително и пилотите Педро Акоста и Брад Биндър. Което ще изисква и допълнителни инвестиции за сезон 2026 и още пари за продължаване развитието на мотоциклета на КТМ за сезон 2027, когато в сила ще влязат новите технически правила.
Ако преговорите се окажат успешни, CFMOTO ще стане първата китайска компания, стигнала до MotoGP и се предполага, че собственикът на търговските права на шампионата Дорна няма да се противопостави на тази смяна.
Производителите искат повече яснота за процедурите при пушещ мотор
Програма на уикенда за Гран При на Валенсия в MotoGP
Снимки: Gettyimages