Ландо Норис спечели своята шеста победа от началото на сезон 2025 във Формула 1, след като триумфира по доминантен начин в надпреварата за Гран При на Мексико Сити.
Британецът беше буквално недосегаем на „Ерманос Родригес“ и след като запази лидерството си на старта той наложи темпо, което беше непосилно за неговите съперници. В края на състезателната дистанция от 71 обиколки пилотът на Макларън завърши с аванс от цели 30.3 секунди пред Шарл Леклер, който финишира на втората позиция.
Малко преди края пилотът на Ферари беше догонен от Макс Верстапен, но успя да задържи световния шампион зад себе си, подпомогнат и от една късна виртуална кола на сигурността, за да изравни най-доброто си класиране за сезона. Верстапен завърши трети, а четвърти след едно отлично каране днес финишира Оливър Беарман.
Подобно на Леклер и пилотът на Хаас трябваше да се отбранява в края, но от Оскар Пиастри, който обаче така и не успя да намери път покрай британския си съперник и остана на петото място. Зад Пиастри зоната на точките оформиха Андреа Кими Антонели, Джордж Ръсел, Люис Хамилтън, чието състезание беше компрометирано от едно 10-секундно наказание, Естебан Окон и Габриел Бортолето.
В генералното класиране след победата си днес Норис си връща първата позиция, която той загуби от Пиастри след Гран При на Саудитска Арабия на 20 април. Преди финалните четири кръга Норис води с актив от 357 точки и има аванс от един пункта пред съотборника си Пиастри, а третият Верстапен изостава с 36 точки от първото място.
Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Мексико Сити
При конструкторите Ферари си връща втората позиция с актив от 356 точки и преднина от един пункта пред екипа на Мерцедес. Заемащият четвъртото място отбор на Ред Бул изостава с точно 10 точки от Черните кончета.
Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Мексико Сити
Сезон 2025 във Формула 1 продължава след две седмици (7-9 ноември) с надпреварата за Гран При на Сао Пауло. За пета поредна година „Интерлагос“ ще приеме и спринтово състезание.
Най-интересното от надпреварата за Гран При на Мексико Сити във Формула 1:
За старта Верстапен, Хаджар, Цунода, Сайнц, Бортолето и Гасли избраха средно твърдите гуми, Албон и Колапинто - твърдите, а всички останали - меките.
Старт - Отлично потегляне за Норис, който обаче загуби първото място от Леклер в спирането за първия завой, но монегаскът и Верстапен минаха напряко през първия шикан и съответно трябваше да отстъпят спечелените позиции. Така Норис си върна лидерството пред Леклер, Хамилтън, Верстапен, Ръсел, Беарман, Антонели, Цунода, Пиастри и Окон, които оформиха топ 10 след първоначалните размени на позициите на старта.
2/71 - До края на втората обиколка Норис вече беше отворил аванс от 1.6 секунди пред Леклер, който на свой ред водеше с около секунда пред своя съотборник Хамилтън.
3/71 - Ръсел се оплака по радиото на своя отбор, че Верстапен го е изпреварил неправомерно на старта. Според пилота на Мерцедес световният шампион умишлено е спрял по-късно от възможното и е излетял от пистата. От повторенията обаче се видя ясно, че Верстапен беше на четвъртото място много преди зоната за спиране за първия завой. Освен него напряко минаха още Леклер, Антонели, Сайнц и Хаджар.
6/71 - Верстапен атакува Хамилтън в първия завой, но британецът се защити агресивно, което принуди нидерландеца да скъси третия завой. Впоследствие се стигна до нов трибой в четвъртия завой, в който участие взе и Ръсел. След него Хамилтън скъси петия завой и запази третата си позиция. От целия този хаос се възползва Беарман, който успя да се изкачи на четвъртото място пред Верстапен, Антонели и Ръсел.
8/71 - Пиастри пробва атака срещу Цунода от външната страна на четвъртия завой, но пилотът на Ред Бул се защити перфектно, спирайки малко по-късно. В същото време стюардите обявиха, че ще разследват Хамилтън за неспазването на инструкцията на състезателния директор след излитането си от пистата в четвъртия завой.
10/71 - Беарман беше успял да се откъсне на повече от секунда пред Верстапен, което остави нидерландеца без DRS и позволяваше на Антонели да мисли за атака за петото място.
11/71 - Пиастри прогресира до осмата позиция, изпреварвайки Цунода с помощта на DRS на старт-финалната права, много преди зоната за спиране за първия завой.
12/71 - В челото Норис вече имаше преднина от 3.5 пред Леклер, който на свой ред водеше с 5.6 пред съотборника си Хамилтън. На 3.5 зад британеца се движеше Беарман, който продължаваше да се откъсва пред Верстапен.
15/71 - С няколко много силни обиколки от страна на Норис неговата преднина пред Леклер набъбна на 5.7 секунди. В същото време беше обявено, че Хамилтън няма да бъде наказан за неспазването на инструкциите на състезателния директор, но пък британецът отнесе 10-секунда санкция за печеленето на предимство, излизайки от пистата. За момента това наказание щеше да смъкне пилота на Ферари на осмото място зад Беарман, Верстапен, Антонели, Ръсел и Пиастри.
18/71 - Пиастри се доближи до Ръсел и започна да пресира пилота на Мерцедес с помощта на DRS в борбата за седмата позиция на пистата.
20/71 - Пиастри продължаваше да пресира Ръсел, но така и не успяваше да се доближи достатъчно, за да атакува британеца в края на някоя от дългите прави на трасето. А стюардите обявиха, че разследват Верстапен за контакта с Хамилтън в първия завой по-рано в състезанието.
22/71 - Антонели стана първият от пилотите в челото, който влиза в бокса за смяна на гуми днес. Италианецът се движеше шести преди своя стоп, а след него той се върна на пистата на 13-то място, на 2.5 секунди зад Строл.
23/71 - Хамилтън загуби много време от Беарман и спря в бокса, за да смени гумите си и да изтърпи наказанието, което получи. След него пилотът на Ферари се върна на пистата на 14-та позиция, на около осем секунди зад спрелия обиколка по-рано Антонели.
24/71 - Стюардите обявиха, че са приключили разследването на Верстапен и той няма да бъде наказван за контакта с Хамилтън. В края на обиколката Беарман и Пиастри направиха своите спирания в бокса, връщайки се на пистата съответно на деветото и 13-то място. И двамата прескочиха спрелия обиколка по-рано Хамилтън, а Беарман запази позицията си пред Антонели.
25/71 - Ръсел покри стратегията на Пиастри и запази позицията си пред австралиеца, възползвайки се и от бавния стоп на пилота на Макларън.
30/71 - Отпред Норис продължаваше да води необезпокоявано и вече имаше преднина от цели 16.9 секунди пред Леклер, чийто аванс пред Верстапен беше 11.4. Четвърти беше Цунода, а на 1.4 зад него се движеше Беарман, който беше лидерът на групата на пилотите, които вече бяха спирали в бокса.
31/71 - Леклер направи своето спиране в бокса и се върна на пистата на третото място, на 2.9 пред Цунода и на 10.8 зад Верстапен.
34/71 - Лидерът Норис направи своето спиране в бокса и се върна на пистата на първата позиция, на 8.2 пред Верстапен.
35/71 - Ръсел съобщи по радиото, че разполага с по-добро темпо от съотборника си Антонели и получи разрешение да атакува италианеца, за да се пробва да атакува и Беарман за последното място на подиума.
37/71 - След преполовяването на дистанцията Верстапен спря в бокса и се върна на пистата на осмото място, на 8.7 зад Хамилтън. За разлика от пилотите пред себе си обаче, нидерландецът сега разполагаше с меките гуми.
38/71 - Ръсел продължаваше да умолява Мерцедес да нареди на Антонели да го пропусне, но за момента такава инструкция към италианеца нямаше. Една от причините за това беше фактът, че точно зад Ръсел се движеше и Пиастри.
41/71 - Молбите на Ръсел най-накрая бяха уважени и той беше пропуснат от Антонели, за да се опита да атакува Беарман за подиума. Антонели успя да блокира Пиастри и зае петата позиция пред австралиеца. Размяна на позициите между пилотите на Мерцедес стана при условието, че Ръсел ще пропусне обратно Антонели пред себе си, ако не успее да се пребори с Беарман.
46/71 - Няколко обиколки след като беше пропуснат от съотборника си Ръсел така и не успяваше да се доближи до Беарман в борбата за третото място. Все пак британецът отвори лек аванс пред Антонели, който остана без DRS, което позволяваше на Пиастри да мисли за атака срещу италианеца.
47/71 - С много по-свежите си меки гуми Верстапен се справи с лекота с Хамилтън, за да се изкачи на седмата позиция в класирането. Пред него Пиастри пробва две атаки срещу Антонели, но и двете бяха парирани от пилота на Мерцедес.
В края на обиколката Антонели, Пиастри и Хамилтън влязоха в бокса за втори път в състезанието. Отличната работа на механиците на Макларън позволи на Пиастри да прескочи Антонели.
48/71 - Очаквано Беарман и Ръсел също се отправиха към своите механици, за да покрият стоповете на Пиастри, Антонели и Хамилтън. Двамата запазиха своите позиции пред триото, което спря обиколка по-рано.
49/71 - Окон не направи живота на Пиастри никак лесен и приложи сериозна защита срещу пилота на Макларън, за да помогне на своя съотборник Беарман, който все още беше в битката за подиума. Всички пилоти, които направиха втори спирания в бокса, се върнаха към меките гуми на Пирели.
53/71 - Ръсел се подаде от вътрешната страна на Беарман в спирането за първия завой, но реши да не рискува с късна атака.
60/71 - Пиастри най-накрая намери път покрай Ръсел, атакувайки много агресивно, но чисто пилота на Мерцедес в спирането за първия завой. Така австралиецът се изкачи на петото място, а на 2.7 пред него се движеше и Беарман.
61/71 - Десет тура преди финала Норис водеше с цели 28.4 пред Леклер, чийто аванс пред Верстапен беше спаднал до само 4.3. Световният шампион имаше доста комфортна преднина от 13.5 пред Беарман.
62/71 - След като беше изпреварен от Пиастри Ръсел пропусна и своя съотборник Антонели, спазвайки обещанието, което даде по-рано в състезанието, че ще върне позицията на италианеца, ако не успее да се пребори за подиума.
66/71 - Преди финалните пет обиколки разликата между Леклер и Верстапен в спора за второто място беше 1.9, а зад тях Беарман водеше с 1.4 пред Пиастри в битката за четвъртата позиция.
70/71 - Верстапен с първа атака с DRS в края на старт-финалната права, която беше отразена успешно от Леклер.
Виртуална кола на сигурността! Сайнц паркира колата си в последния сектор, което наложи временна неутрализация на състезанието.
71/71 - Рестарт! Състезанието беше подновено, но след като Леклер и Верстапен вече бяха минали през първия сектор, което не позволи на световния шампион да атакува.
Финал - Ландо Норис с доминанта победа в Гран При на Мексико Сити, Шарл Леклер и Макс Верстапен оформиха подиума пред Оливър Беарман и Оскар Пиастри.
Снимки: Gettyimages