Световният шампион Макс Верстапен спечели Гран При на САЩ, като беше начело от старта до финала в Остин, а зад него Ландо Норис и Шарл Леклер проведоха вълнуваща битка за второто място.
Макс контролира хода на цялото състезание, а Леклер прекара по-голямата част от надпреварата пред Ландо, като стартира с меките сликове и след това сложи средно твърдите. Макс и Норис потеглиха със средно твърдите, а след това продължиха с меките, като британецът след няколко опита накрая успя да мине пред Шарл. Леклер демонстрира страхотна защита и затрудни максимално Норис.
Лидерът в световния шампионат Оскар Пиастри остана едва пети, като в нито един момент в хода на състезанието нямаше шанс да мине по-напред в класирането и дори не успя да догони Люис Хамилтън с втората кола на Ферари, който без проблем завърши 4-и.
По-долу може да прочетете подробно как се разви състезанието в Остин.
Старт - Верстапен запази първото място в спринта към първия завой и излизането от него, Леклер го атакува след първоя завой, но остана втори, следван от Норис, който не успя да си върне второто място. Алонсо е големият губещ от старта като потъна до 12-ото място, а Хамилтън изпревари Пиастри.
Гран При на САЩ остава част от Формула 1 поне до края на 2034 година
2 об. Лидерът в световния шампионат Оскар Пиастри е пети, следван от Джордж Ръсел и Андреа Кими Антонели.
3 об. Верстапен води с 1,7 секунди пред Леклер, Норис е на по-малко от 0,7 зад Шарл. Норис атакува Леклер в края на обиколката, но пилотът на Ферари се измъкна напред.
4 об. Норис е на една десета зад Леклер, Верстапен вече има аванс от 2,5 секунди пред двамата пилоти, които се борят зад него. Хамилтън догони Норис, като е на 0,7 секунди зад него.
5 об. Норис губи време зад Леклер в преследването на Верстапен, Макс води с 3,2 секунди.
6 об. Сайнц спря, а Антонели се озова 19-и след излизане извън пистата. Виртуална кола за сигурност след инцидента между двамата, които се удариха в завой №15, където Сайнц атакува от вътрешната страна Антонели.
8 об. Албон в бокса за 2,4 секунди. По-рано Албон се удари с Хюлкенберг в първия завой, завъртя се и потъна в класирането.
9 об. Рестарат и Верстапен с аванс от 2,6 секунди, Хамилтън е на по-малко от 1 секунда зад Норис.
10 об. Макс пак с аванс от 2,7 секунди пред Леклер, Норис на 1,9 зад него, а Хамилтън е на 1,3 от британеца.
11 об. От бокса на Макларън предлагат на Норис план Б, заради факта, че той не успява да мине пред Леклер и да атакува водача Верстапен, чийто аванс достигна 3 секунди.
13 об. Авансът на Макс е вече 4,1 секунди, а Норис е на 1,1 зад Леклер и скоро ще може да атакува с DRS. В последните 2 обиколки Ландо навакса 0,7 секунди спрямо Леклер.
14 об. Леклер губи темпо, но се справя по-добре от Норис в последния сектор на пистата и си връща част от загубеното време в първите два сектора. Авансът на Макс се увеличи на 4,7 секунди.
15 об. Норис атакува Леклер в завой №12, бориха се гума до гума до завой №16, но Шарл пак защити позицията си.
17 об. Верстапен започва този тур с аванс от почти 7 секунди, Норис е на 0,6 зад Леклер, но ще има нужда от DRS и пълен заряд на батерията, за да атакува успешно. След завой №12 Норис пак е много близо, на половин секунда, но без шанс за атака.
19 об. Норис отново догонва Леклер, на по-малко от половин секунда. И двамата пилоти на Макларън имат проблеми с предна лява. Норис пак пробва атака на завой №12, но Шарл отново се защити успешно. Верстапен вече води с 8,8 секунди.
21 об. Предупреждение за Норис за неспазване ограниченията на трасето. Макс води с 9,9 секнуди. Норис най-после изпревари Леклер и излезе втори.
22 об. Верстапен води с 10,8 секунди пред Норис, Хамилтън е на под 1 секунда зад Леклер в битката за третото място. Атака на Хамилтън срещу Леклер на завой 12, отново битка гума до гума, пак до завой 16, където Леклер се измъкна напред и веднага беше повикан в бокса.
23 об. Леклер получи средно твърди гуми, върна се девети пред Алонсо.
25 об. Верстапен води с 11 секунди пред Норис, Хамилтън е на 4,5 зад Ландо.
27 об. Макс се оплаква по радиото, че му става по-трудно да работи с гумите. Разликата му с Норис не мърда от 11 секунди. От бокса искат Макс да удължи максимално първата си серия обиколки и след това да може от тима да търсят алтернативно развитие на втората половина на състезанието по отношение избора на гуми.
29 об. Норис свали почти 1 секунда от аванса на Макс, а Хамилтън изостава на 6,6 от Ландо. Гасли и Строл минаха през бокса. Пиастри прогнозира по радиото, че оттук до финала ще му е трудно да изкара с меките.
30 об. Леклер изпревари и Цунода и вече е 6-и, като за 2-3 обиколки стопи 7 секунди разлика между двамата. Веднага след това Цунода в бокса. Бокс за 3,4 секунди за Цунода и той се връща на пистата с меки сликове.
30 об. Ръсел вече може да пресече стратегията на Пиастри, разликата е 1,6 секунди между двамата, като Джордж е по-бърз от двамата.
31 об. Пиастри в бокса, връща се с използвани меки гуми на пистата. Така не допусна Ръсел да го пресече, а Джордж спря твърде късно за завой №12 и излезе извън трасето в зоната за сигурност. Пиастри се върна 7-и.
32 об. Хамилтън в бокса, 2,6 за смяна на гуми, получава меки сликове. Най-популярната стратегия вече е средно твърди - меки със само един бокс.
33 об. Норис в бокса, 3,8 секунди и той получава меки сликове. Най-бавният бокс сред всички пилоти в челото.
34 об. И Верстапен в бокса - 2,6 секунди, меки гуми и за него. Ръсел също в бокса - 2,3 секунди и меки гуми и за него. Верстапен се върна първи, на 5,7 секунди пред Леклер, Норис е трети, на 3 секунди зад Шарл.
35 об. Норис съкрати на 1,6 секунди разликата с Леклер, авансът на Верстапен е 6,7 секунди.
38 об. Норис е на по-малко от секунда зад Леклер, като Ландо е с меките сликове, а Шарл - със средно твърдите.
40 об. Макс води с 6,8 секунди, Леклер е на по-малко от 0,6 секунди пред Норис. Хамилтън е 4-и, на почти 10 секунди от Ландо. Норис се оплака по радиото в края на обиколката, че вече има проблем с работата на гумите.
42 об. Норис изостана с почти 2 секунди от Леклер, а Шарл е на почти 7 секунди от Макс.
43 об. Верстапен се оплаква по радиото, че колата му е започнала да се пързаля. Той е с меките сликове, на почти 7 секунди пред Леклер със средно твърдите.
46 об. Норис се оплаква, че няма достатъчно сцепление, когато е близо зад Леклер, оплаква се, че е няма и скорост. От бокса му препоръчаха да изчака гумите му да се охладят преди да атакува отново.
48 об. Макс води с 6,8 секунди, а Норис е на 1,7 зад Леклер в борбата за второто място. Норис намали разликата с 1 секунда за 2 обиколки.
51 об. Атака в първия завой на Ландо, но веднага Леклер контраатакува и запази второто място от външната страна, като го кръстоса на спускането. Нова атака на Ландо на спирането за завой №12, този път той успя да изпревари Шарл и излезе втори. Планът за охлаждането на гумите проработи и той успя да атакува.
52 об. От бокса окуражават Леклер да притиска Ландо, който е с предупреждение за неспазване ограниченията на трасето.
54 об. Макс застига двамата пилоти на Алпин Гасли и Колапинто и Бортолето зад тях, те заемат от 17-о до 19-о място.
55 об. Колапинто атакува Гасли в първия завой, точно след като бяха предупредени да не се атакуват, но аржентинеца излезе пред Гасли.
56 об. Верстапен води със 7 секунди пред Норис, Леклер е на 6,5 секунди зад Ландо. Хамилтън е 4-и, на над 5 секунди пред Пиастри.
Финал: Верстапен с трета победа в последните 4 състезания и той намали с още аванса на Пиастри и Норис в битката за титлата. Норис и Леклер на подиума с различна стратегия, като Макс води от старта до финала и е вече на 40 точки от Пиастри 5 кръга преди края.