Вход / Регистрирай се

Голямата цел на Кале Рованпера е Формула 1

Голямата цел на Кале Рованпера е Формула 1

Кале Рованпера успя да изненада всички извън най-близките си хора и съотборниците му в Тойота като обяви, че ще се оттегли от ралитата след края на сезон 2025 в WRC. Финландецът вече кара една година с ограничена програма, пак побеждаваше, а повечето му свободно време отиде за други състезания – дрифт надпревари и Карера Къп Бенелюкс, където финландецът се наред сред победителите.

Кале не иска да почива, а да се бори с непознати за него предизвикателства, като разчита на таланта си и усета, който има за поведението на автомобила и намирането на сцепление.

Кале Рованпера се отказва от ралитата в края на сезона
Кале Рованпера се отказва от ралитата в края на сезона

На 25 години повечето пистови пилоти са наясно докъде са възможностите им, а най-добрите са във Формула 1 и Формула 2 или пробиват в заводските отбори в Льо Ман и WEC. А Кале тепърва поема по този път.

Но пък той държи някои интересни рекорди – най-млад победител в WRC, най-млад световен шампион и т.н. И определено пистовите надпревари са му интересни.

През ноември той тества RB8 на Ред Бул на „Ред Бул ринг“, както и коли от Формула 4 и Формула Рено 3.5. И това явно засилило апетита му да се бори по пътя към Формула 1.

Решението на Рованпера дава шанс на Солберг?
Решението на Рованпера дава шанс на Солберг?

Защото голяма цел на Кале е Формула 1 и той иска да направи нещо, което никой досега не е успявал – да стигне като световен шампион до Формула 1. Нещо, което не успяха да постигнат най-великите в ралитата Себастиен Льоб и Себастиен Ожие, а Юха Канкунен, Томи Макинен и компания дори не са и опитвали.

Все пак Льоб има второ място в Льо Ман, Ожие записа участие там и в WEC, а Льоб се размина със супер лиценза за Формула 1, когато към него имаше реален интерес от страна на Торо Росо. Да не забравяме и Колин Макрей, друг световен рали шампион, който стигна до успехите в Льо Ман с Ферари 550, подготвено от Продрайв.

Ожие обеща на Рованпера да го гледа в пистовите състезания
Ожие обеща на Рованпера да го гледа в пистовите състезания

Как обаче един световен шампион се отказва от още потенциални рали титли, за да кара в национален шампионат като Супер Формула? Отговорът е неочаквано прост. Този шампионат е близо по скорост до Формула 1 и при успех в него Кале може да се надява на място във Формула 2. Има и още нещо – Супер Формула е доста по-евтин от Формула 2, нивото е високо, състезанията са оспорвани и това ще е изключително точна проверка дали Кале има шанс в пистовите надпревари или не. Той ще може да разчита на подкрепата на Тойота, както в Супер Формула, така и във Формула 2 – справка Ритомо Мията, а японският гигант вече присъства и във Формула 1, където е технически партньор на Хаас.

„Към този момент знам какъв ще е планът ми за следващите няколко години – обясни Кале пред Dirtfish. – Знам, че ще караме в Супер Формула и след това ще работим за следващата стъпка – Формула 2, ще видим как ще мине всичко.

„В момента не мога да ви кажа каква е крайната ми цел, но се стремя към най-високото ниво. Формула 1 е най-високо ниво, но също така има още много интересни и хубави шампионати и състезания в света на пистовите надпревари.

„Ако ме питате дали искам един ден да карам в Льо Ман? Разбира се. Ако имам шанс, искам да участвам в Льо Ман и всички останали големи състезания. Да, има много възможности.“

Замислете се, колко често можем да видим световен рали шампион, който на 25 години загърбва света, в който е израснал, победите и титлите, за да преследва място във Формула 1? С оглед на таланта на Кале това обещава да е изключително интересно приключение и ние имаме привилегията да сме негови съвременници. Ще е супер интересно.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички