Франко Колапинто ще пропусне първата свободна тренировка преди надпреварата за Гран При на Италия, в която неговият болид ще бъде повере на резервния пилот на Алпин – Пол Арон.
За младия естонец това ще бъде трето участие в петъчна тренировка от началото на сезона, но първо такова с Алпин. До момента той кара в две подготвителни сесии с екипа на Заубер, заменяйки Нико Хюлкенберг за първите 60 минути за подготовка на „Силвърстоун“ и „Хунгароринг“.
Арон няма да е единственият млад пилот, който ще кара в първата тренировка на „Монца“ в петък. Вчера от Макларън обявиха, че Алекс Дън ще се върне зад волана на MCL39, но не уточниха чие място ще бъде заето от младия ирландски състезател.
Звезда от Формула 2 отново ще кара за Макларън на „Монца“
Както е известно от тази година всеки отбор трябва да използва млад и неопитен състезател в поне четири петъчни тренировки – по две с всяка една от колите си. До момента Алпин реално е изпълнил това изискване с една от колите си, тази, която в началото на годината беше управлявана от Джак Дуън, който по-късно беше сменен от Колапинто.
Джак Дуън или Франко Колапинто – кой е по-бързият от двамата?
В началото на сезона Дуън все още имаше статута на млад и неопитен пилот, а отделно австралиецът отстъпи кокпита си на Рио Хиракава за първата тренировка на „Сузука“. В същото време Пиер Гасли все още не е пропускал нито една сесия и ще трябва да го направи до края на сезона. Най-вероятно французинът ще пропусне първите тренировки в Мексико и Абу Даби, които изглеждат двете най-логични места за използването на новаци.
След Гран При на Италия до края на сезона ще остават общо осем кръга. В три от тях (САЩ, Сао Пауло и Катар) ще бъде използван спринтовият формат и съответно ще има по само една петъчна тренировка, което прави използването на новаци практически невъзможно. Отделно тимовете избягват използването на млади пилоти на улични трасета като тези в Азербайджан, Сингапур и Лас Вегас, където рискът от инциденти е по-голям.