Ред Бул е отборът, който декларира най-много новости по своя автомобил преди началото на 13-ия кръг за сезона във Формула 1 – Гран При на Белгия. Всички нови елементи са генерални подобрения по RB21, а не са конкретно за пистата „Спа“.
В Ардените Макс Верстапен и Юки Цунода ще разчитат на ново предно крило, нови странични кутии, нов капак на двигателя, ново оформление на предното окачване и нови задни ъгли. Част от тези промени са с цел по-добра надеждност, докато други трябва да подобрят цялостното представяне на RB21.
Новият шеф на Ред Бул: Нуждаем се от магията на Макс на пистата
Лидерите в класирането от началото на сезона Макларън имат ново задно крило, което е конкретно за „Спа“. Такова крило има и за Ферари, но скудерията дебютира и новото си задно окачване, което Люис Хамилтън и Шарл Леклер вече изпробваха по време на снимачен ден на „Муджело“ миналата седмица.
Шарл Леклер коментира новото задно окачване на Ферари
Мерцедес има ново предно крило и нови задни ъгли, като и двете подобрения са генерални. Астън Мартин също има пет нови елемента, но три от тях – предно крило, задно крило и задно долно крило, са конкретно за този уикенд. Другите промени са свързани с носа на колата, а те вече бяха изпробвани по време на Гран При на Великобритания преди две седмици.
Астън Мартин и Рейсинг Булс с последни големи подобрения за сезона
Алпин има ново задно крило и задно долни крило, които са по-ниско ниво на челно съпротивление за дългите прави на „Спа“. За Рейсинг Булс има ново задно крило (конкретно за тази писта), нов заден ъгъл и ново дифузьор, които се генерални подобрения.
Последният тим, който има новости този уикенд, е Уилямс. Тимът от Гроув ще дебютира нов под, нови странични кутии и нов капак на двигателя по време на уикенда в Белгия. Хаас и Заубер са двата отбора, които не декларираха нито един нов елемент по своите колите през 13-ия кръг за сезона във Формула 1.
Програма на уикенда за Гран При на Белгия във Формула 1
Снимки: Imago