Ръководителят на програмата на Мишлен в MotoGP Пиеро Тарамасо разкри, че във френската компания са отворени към идеята за промяна на правилата за минималното налягане на гумите в кралския клас.
В момента пилотите трябва да поддържа налягането в гумите си над минималната стойност (1.8 bar за предната и 1.68 за задната) в поне 60% от състезателната дистанция. Ако те не отговарят на това изискване, получават наказание от 16 секунди. В спринтовете прагът е 30%, а наказанието е 8 секунди. Тези правила обаче важат само в сухите състезания, но не и в тези, които са обявени за мокри преди или след старта.
,fit(478:270))
MotoGP ще има нов доставчик на гуми от 2027 година
Проблемът обаче е, че тези наказания се прилагат доста след финала на състезанията и се стига до ситуации, в които класирането се променя доста след края на празненствата. До момента все още няма пилот, загубил победа заради такова нарушение, но има няколко случая, в които пилоти са губили подиуми.
,fit(478:270))
Защо Мишлен се отказа от MotoGP
Най-пресният такъв е от Катар по-рано тази година, когато Маверик Винялес финишира втори след едно отлично каране, но беше наказан и смъкнат до 14-то място след церемонията по награждаване. Именно поради тази причина Тарамасо предложи въвеждането на наказания в реално време.
,fit(1100:608))
„Все още дискутираме, говорим с Дорна, с ФИМ, с производителите. Ако те намерят друга система, която работи по-добре, ние сме отворени към промяна. Проблемът не е техническата страна, която работи добре, сензорите и измерванията са доста точни.
„За мен проблемът е начинът, по който се прилагат наказанията след състезанията, след подиума. Това разочарова хората. Така че ние може би трябва да намерим начин наказанията да се дават преди това, може би с минаване през дългата обиколка по време на самото състезание. Може след ¾ от дистанцията да гледаме данните и да казваме дали е добре, или не. За мен това е едно решение“, заяви Тарамасо.
Той също така обясни и защо измерването на налягането преди старта не е добра идея и трябва да се запази сегашната система с измерване в реално време.
,fit(478:270))
Пирели започва развитието на гумите си за MotoGP с тест в Арагон
„Относно техническата страна, ще бъде много трудно да намерим нещо по-добро от това, с което разполагаме в момента, защото ние получаваме данните в реално време. Точно това искаме.
„Също така по този начин е по-честно, защото отборите имат свободата да решават с какво налягане да стартират. Ако бъде наложено едно налягане за всички, това няма да е честно, защото тези, които стартират отзад искат различно налягане от тези, които стартират отпред.
„Отборите познават системата много добре и се справят с нея. Когато има наказание, отклонението е наистина минимално. Те не нарушават лимита с 0.5 bar. Пилотите също така получават предупреждение на таблото си. Така че това е още един стратегически елемент, който да управляват и да решават дали да атакуват, дали да седят отпред, или да седят отзад. Не казвам, че е лесно, но когато играеш на лимита, понякога плащаш висока цена.
„Няма как да свалим още минималното налягане. И така сме на ръба. Ние успяхме да слезем толкова ниско заради точността на измерването в реално време, сега знаем точно какво е налягането на пистата.
„До момента не сме намирали проблеми в сензорите. Наказанията по време на състезанието са само една идея, за да кажем, че ние сме отворени към всичко, към различни решения“, коментира Тарамасо.