Гледай на живо

Контролна среща: Локомотив (Пд) - Спартак (Пд)

В Мишлен са отворени към промяна в правилата за налягането на гумите

Ръководителят на програмата на Мишлен в MotoGP Пиеро Тарамасо разкри, че във френската компания са отворени към идеята за промяна на правилата за минималното налягане на гумите в кралския клас.

В момента пилотите трябва да поддържа налягането в гумите си над минималната стойност (1.8 bar за предната и 1.68 за задната) в поне 60% от състезателната дистанция. Ако те не отговарят на това изискване, получават наказание от 16 секунди. В спринтовете прагът е 30%, а наказанието е 8 секунди. Тези правила обаче важат само в сухите състезания, но не и в тези, които са обявени за мокри преди или след старта.

MotoGP ще има нов доставчик на гуми от 2027 година
MotoGP ще има нов доставчик на гуми от 2027 година

Проблемът обаче е, че тези наказания се прилагат доста след финала на състезанията и се стига до ситуации, в които класирането се променя доста след края на празненствата. До момента все още няма пилот, загубил победа заради такова нарушение, но има няколко случая, в които пилоти са губили подиуми.

Защо Мишлен се отказа от MotoGP
Защо Мишлен се отказа от MotoGP

Най-пресният такъв е от Катар по-рано тази година, когато Маверик Винялес финишира втори след едно отлично каране, но беше наказан и смъкнат до 14-то място след церемонията по награждаване. Именно поради тази причина Тарамасо предложи въвеждането на наказания в реално време.

„Все още дискутираме, говорим с Дорна, с ФИМ, с производителите. Ако те намерят друга система, която работи по-добре, ние сме отворени към промяна. Проблемът не е техническата страна, която работи добре, сензорите и измерванията са доста точни.

„За мен проблемът е начинът, по който се прилагат наказанията след състезанията, след подиума. Това разочарова хората. Така че ние може би трябва да намерим начин наказанията да се дават преди това, може би с минаване през дългата обиколка по време на самото състезание. Може след ¾ от дистанцията да гледаме данните и да казваме дали е добре, или не. За мен това е едно решение“, заяви Тарамасо.

Той също така обясни и защо измерването на налягането преди старта не е добра идея и трябва да се запази сегашната система с измерване в реално време.

Пирели започва развитието на гумите си за MotoGP с тест в Арагон
Пирели започва развитието на гумите си за MotoGP с тест в Арагон

„Относно техническата страна, ще бъде много трудно да намерим нещо по-добро от това, с което разполагаме в момента, защото ние получаваме данните в реално време. Точно това искаме.

„Също така по този начин е по-честно, защото отборите имат свободата да решават с какво налягане да стартират. Ако бъде наложено едно налягане за всички, това няма да е честно, защото тези, които стартират отзад искат различно налягане от тези, които стартират отпред.

„Отборите познават системата много добре и се справят с нея. Когато има наказание, отклонението е наистина минимално. Те не нарушават лимита с 0.5 bar. Пилотите също така получават предупреждение на таблото си. Така че това е още един стратегически елемент, който да управляват и да решават дали да атакуват, дали да седят отпред, или да седят отзад. Не казвам, че е лесно, но когато играеш на лимита, понякога плащаш висока цена.

„Няма как да свалим още минималното налягане. И така сме на ръба. Ние успяхме да слезем толкова ниско заради точността на измерването в реално време, сега знаем точно какво е налягането на пистата.

„До момента не сме намирали проблеми в сензорите. Наказанията по време на състезанието са само една идея, за да кажем, че ние сме отворени към всичко, към различни решения“, коментира Тарамасо.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички